خبرگزاری کار ایران

خسارت ۱۰۰ میلیارد ریالی سیل به زیرساخت های ماسال

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۰۸۱

سرپرست فرمانداری ماسال با اشاره به تخریب 5 راه اصلی و روستایی شهرستان از تحمیل بیش از۱۰۰ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات زیرساختی این شهرستان بر اثر سیل اخیر خبر داد.

به گزارش ایلنا از ماسال، جعفر صفری در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان ماسال با تاکید بر اینکه پیشگیری از وقوع بحران و آمادگی دستگاه ها برای موقعیت بحرانی یکی از مهمترین اصول مدیریت بحران است، گفت: همه ادارات موظف هستند پیش بینی ها و آمادگی لازم را جهت مواقع بروز بحران داشته باشند و در صورت عدم همراهی و همکاری سایر دستگاه ها، باید موضوع به صورت کتبی به فرمانداری اعلام شود.

وی رفع شرایط بحرانی و اضطراری را مهمترین اولویت در موقعیت بحران دانست و خاطر نشان کرد: در زمان حادثه باید با مدیریت و آرامش به موقع عمل کنیم تا آسیب های مالی و جانی ناشی از بحران کمتر شود.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان ماسال با اشاره به وحشی بودن دو رودخانه خالکایی و مرغک، تصریح کرد: از همین رو باید ضمن شناسایی نقاط حادثه خیز رودخانه ها با کارشناسی دقیق نسبت به ساماندهی صحیح رودخانه اقدام شود تا از بروز خسارات بعدی در زمان وقوع سیلاب جلوگیری شود.

سرپرست فرمانداری ماسال با بیان اینکه سیل اخیر منجر به تخریب چندین راه اصلی و روستایی شهرستان از قبیل راه تاسکوه به ییلاقات، راه چسلی، مسیر ماسال به گیلوان، راه امام زاده شفیع به حاجی بجار ،راه شالما و برخی راه های عشایری شده است، افزود: تخریب 12 گوشواره پل روستایی، تخریب سردهنه های آب کشاورزی، آب شستگی پایه پل اصلی شهر ماسال، تخریب 200 هکتار اراضی کشاورزی کشت دوم از دیگر خسارات تحمیلی سیل به شهرستان ماسال است.

صفری ادامه داد: بر اثر خسارات وارده به زیرساخت های شهرستان از قبیل راه ارتباطی، شبکه برق، شبکه گاز رسانی و شبکه آب روستایی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال خسارت به این تاسیسات وارد شده است.

وی افزود: به جز آب آشامیدنی 8 روستای شهرستان سایر خدمات زیرساختی شهرستان از قبیل برق و گاز با تلاش پرسنل این ادارات از وضعیت بحرانی خارج و در وضعیت عادی قرار گرفته‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز