خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندان های گیلان:

مددکاران بستر آزادی مددجویان را در چارچوب قوانین فراهم کنند

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۸۲۱

مدیرکل زندان های گیلان گفت: مددکاران با پتانسیل مضاعف باید بستر آزادی مددجویان را در چارچوب قوانین فراهم آورند.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا محمدی اصل، در نشست با مددکاران اجتماعی استان اظهار کرد: مددکاران باید در چارچوب قوانین با مطالعه کامل پرونده مددجویان و پیگیری های لازم راهگشای مسیری نو برای کاهش تحمل حبس در دوران محکومیت آنان باشند و ارتباطی موثر نیز با خانواده های آنان در زمان تحمل کیفر و همچنین بعد از آزادی داشته باشند.

وی برنامه ریزی در خصوص چگونگی پیگیری پرونده های قضایی مددجویان و همچنین اخذ رضایت از شکات را یکی از راه های موثر و چشمگیر در کاهش جمعیت کیفری عنوان کرد.

مدیرکل زندان های گیلان، حس اعتماد، حفظ شان، منزلت و رازداری را در بین مددجو و مددکار را یکی از مهمترین ابزار در جهت پیشبرد و شناسایی آسیب های اجتماعی دانست و گفت: نقش مددکاران در ارایه مشاوره های تخصصی می تواند در زمان تحمل کیفر اثرات مثبتی در مددجو و حتی خانواده آنان داشته باشد.

محمدی اصل، ابزار مهارت، دانش، آگاهی و استفاده از پتانسیل های موجود و دیگر ظرفیت های مرتبط را در مسیر کمک رسانی به خانواده مددجویان مورد تاکید قرار داد و گفت: خانواده زندانیان در مسیری قرار گرفتند که سرپرست آنان دوران محکومیت را سپری می کنند و وظیفه ما است تا با حمایت و پیگیری هایی بتوانیم بار روانی آنان را کاهش دهیم و با داشتن یک برنامه منسجم علمی که مبتنی بر راهکارهایی عملی در حمایت هر چه بیشتر خانواده مددجویان باشد قدم برداریم.

وی اشرافیت کامل مددکاران به پرونده قضایی مددجویان را یکی از مواردی دانست که می تواند به عنوان یک زنجیره  ناگسسته در رسیدن به اهداف مشخص شده باشد.

محمدی اصل، نشست های فصلی و تخصصی مددکاران را یکی از راهکارهایی دانست که می تواند با اشتراگ گذاشتن کارکردها، توانمندی ها و برنامه های مشخص شده سازمانی بیشتر با آسیب های اجتماعی آشنا و در کاهش آن قدم برداشت و چالش های پیش رو در این زمینه را شناسایی و رفع کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز