خبرگزاری کار ایران

درجلسه کمیسیون عمران شورای شهر رشت مطرح شد؛

شهردار برای انجام وظایف قانونی خود از دیگران اجازه نگیرد/ شهردارهای مناطق به‌اندازه ۵ میلیون تومان اختیار ندارند/تصدی‌گری ها نباید در دست شهرداری باشد

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۵۶۰

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه از پروژه‌های زیرساختی حمایت می‌کنیم، گفت: شرکت آب و فاضلاب استان گیلان باید بودجه شورا را صرف حل مشکلات جدی محلات محروم شهر رشت کند.

به گزارش ایلنا از رشت، یکصد و هفتاد و ششمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا با حضور رئیس، اعضا و مشاوران کمیسیون با دستورات اختصاص بودجه به شرکت آبفای گیلان برای رفع مشکلات محلات محروم شهر رشت، ارزش معاملاتی ساختمان تبصره ۱۱ ماده ۱۰۰، بررسی فعالیت‌ها و مشکلات پروژه‌های عمرانی منطقه ۱ شهرداری رشت برگزار شد.

احمد رمضانپور نرگسی، رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه اعضای شورا با پرداخت بیشتر از ۱۰ میلیارد تومان بودجه به آبفا مخالف هستند، افزود: باید به محلات مظلوم شهر رشت بیشتر توجه شود و شرکت آب و فاضلاب استان گیلان باید اولویت خود را حل مشکلات مناطق محروم شهر رشت قرار دهد.
 
 
وی با اشاره به بررسی پروژه بانک جهانی خاطر نشان کرد: باید یک کارگروه ویژه تشکیل شود تا متوجه شویم پروژه به کجا رسیده، چقدر هزینه شده و چه خروجی تاکنون داشته زیرا مردم خیلی پیگیر این موضوع هستند.
 
رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی ‌شهر رشت با اشاره به اینکه باید درباره پروژه‌های شهر رشت با مردم صحبت کنیم، گفت: باید گزارش عملکرد پروژه‌ها را به اطلاع مردم برسانیم.
 
رمضانپور نرگسی با بیان اینکه شهرداری باید در پرداخت حقوق کارکنان خود جدیت داشته باشد، ادامه داد: به شهردار رشت بارها گفته‌ام که نباید وظایف خود را از دیگران اجازه بگیرد، بلکه باید طبق قوانین عمل کند.
 
رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه در زمینه موضوع ارزش معاملاتی ساختمان‌ها جلسات زیادی برگزار کرده‌ایم، بیان داشت: موضوع اصلی اصلاح ضوابط تفصیلی، ارائه خدمات الکترونیک شهروندان و ارزش معاملاتی بود.
 
فرهام زاهد، عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه گزارش فعالیت‌های شرکت آبفا گیلان باید به اطلاع شورا برسد،افزود: بودجه‌هایی که صرف این پروژه‌ها می‌شود باید با برنامه و مدیریت باشد زیرا بدون برنامه بودن به پروژه ضربه می‌زند و البته به نظر من قصوری توسط آبفا رخ نداده است.
 
عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه باید میزان درآمدها در شورا و آبفای گیلان مشخص شود بیان کرد: اجرایی شدن سریع پروژه‌ها علاوه بر تلاش آبفای گیلان  تلاش شورا را نیز می‌خواهد زیرا قبل از اجرایی شدن پروژه‌ها باید نام محلات مورد نظر معرفی شود.
 
حامد عبدالهی، عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی ‌شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه با آمدن شهردار کل نگاه شهرداری و سیاست‌های کلی تغییر می‌کند، اظهار کرد: در زمان شهردارهای قبلی شهردارهای مناطق قدرت اختیاری بالایی داشتند.
 
وی افزود: شهردارهای مناطق اکنون به‌اندازه ۵ میلیون تومان اختیار ندارند و این یک ضعف است و باید هر چه سریع در بخش نقدینگی مشکلاتشان حل شود.
 
عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شهرداری‌های مناطق مشکلات مالی فراوانی دارند، بیان داشت: باید شهردارهای مناطق قدرت بیشتری داشته باشند و باید از شهردار خواسته این قدرت را به شهردارهای مناطق بدهد.
 
عبدالهی با اشاره به اینکه بیشتر قراردادهای شهرداری غیر نقدی بسته ‌شده است، اذعان داشت: موضوع تهاتر مشکل نقدینگی شهردارها را حل می‌کند.
 
وی با بیان اینکه شهرداری نباید در امورات تهاتر دخالت کند، گفت: تصدی‌گری نباید در دست شهرداری باشد زیرا افرادی هستند که مشکل ایجاد می‌کنند.
 
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز