خبرگزاری کار ایران

افزایش تولید و مصرف قارچ در گیلان

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۵۵۶

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: مصرف قارچ استان رو به افزایش است و تولید این محصول نیز به زودی افزایش چشمگیری خواهد داشت.

به گزارش ایلنا از رشت، منوچهر پارسافر گفت: اخیرا مصرف قارچ با غذاهایی همچون لوبیا، ماکاورنی و …افزایش یافته است و این افزایش نیاز به این محصول موجب شده است که تولید این محصول بیش از گذشته مورد توجه کشاورزان و صنعتگران قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه اخیرا در جامعه مصرف گوشت کمتر شده است و قارچ می تواند جایگزینی مناسب جهت تامین پروتئین افراد به جای گوشت باشد، افزود: مصرف قارچ در گیلان به دلیل ارتقای آگاهی مردم نسبت به ارزش غذایی این محصول در سال های افزایش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: هم اکنون در گیلان در مجموع ۳ هزار و ۶۶۷ تن قارچ تولید می شود که ۷۵۲تن آن در بخش مشاغل خانگی تولید می شود.

وی خاطرنشان کرد: به زودی یک واحد تولید قارچ ۶۶۰ تنی در گیلان افتتاح می شود و این بهره برداری منجر به افزایش چشمگیر تولید قارچ استان خواهد شد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: شهرستان های املش، رشت ، انزلی ،آستارا   ماسال، فومن و صومعه سرا از قطب های تولید قارچ استان هستند ولی در شهرستان های دیگر به صورت مشاغل خانگی قارچ تولید می شود.

وی تصریح کرد: قارچ های تولیدی در گیلان علاوه بر بازارهای استان به بازار دیگر استان ها نیز می رود.

پارسافر گفت: می توان برای صادرات قارچ گیلان به دیگر کشورها نیز برنامه ریزی کرد، از آنجایی که قارچ به سرعت فاسد می شود باید بسترهای لازم برای صادرات آن در کوتاهترین زمان ممکن فراهم شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز