خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان خبر داد:

برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی در فضای کتابخانه‌ها/ کتابخانه مدرسه زمینه ساز تعامل دانش اموزان با کتابداران است

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۲۰۵

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان از برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی در فضای کتابخانه ها خبرداد.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، پریسا کرمی در آیین افتتاح نخستین کتابخانه مدرسه گیلان که در سالن اجتماعات مدرسه زنده یاد محمد موثق شهر بندرانزلی برگزار شد، ضمن قدردانی از نگاه خیراندیشانه خانواده خیر اندیش رحیم موثق و همسر وی سیمین موقر و نیز آموزش و پرورش استان در ایجاد کتابخانه عمومی در محل مدرسه با رویکرد استفاده عموم مردم از امکانات آن، با اشاره به کارکرد های کتابخانه های آموزشگاهی، کتابخانه مدرسه را فضایی نوین برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و اظهار کرد: کتابخانه های آموزشگاهی در کنار آموزشگاه‌ها قرار می‌گیرند و متناسب با آن به ارائه خدمات و معرفی و تامین منابع کتابخانه‌ای می‌پردازند.

وی کودک و نوجوان را محور برنامه ریزی های فرهنگی و کتابخانه ای نهاد کتابخانه های عمومی دانست و افزود: استان گیلان 82 باب کتابخانه عمومی نهادی دارد که همه این کتابخانه‌ها از بخش مستقل کودک و نوجوان برخوردار بوده و مجموعه همکاران ما نیز آماده ارائه خدمات آموزشی و ترویجی در حوزه کتاب و کتابخوانی هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان منابع موجود در کتابخانه های آموزشگاهی را متناسب با ذائقه مخاطبین دانست و تصریح کرد: سعی می کنیم لذت خوانش و تورق کتاب را به نسل کودک و نوجوان بچشانیم، زیرا اگر امروز کودک کتابخوان داشته باشیم دیگر نگران جامعه کتابخوان آینده نخواهیم بود.

کرمی از برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی در فضای کتابخانه ها خبر داد و عنوان کرد: کتابداران ما در کتابخانه مدرسه علاوه بر اینکه راهگشای درسی و تحصیلی دانش آموزان خواهند بود، می توانند با معرفی منابع علمی و تخصصی به رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان کمک کنند.

وی کتابخانه مدرسه را زمینه ساز تعامل دانش آموزان با کتابداران دانست و گفت: دانش آموزان نباید صرفا مطالعه محور مباحث درسی باشند، بلکه باید دانش لازم را در حوزه های مرتبط کسب کنند و اطلاعات عمومی داشته باشند که این امکان در فضای کتابخانه فراهم می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان دانش آموزان را نیازمند سواد رسانه ای و دیجیتال دانست و یادآور شد: رسالت نهاد کتابخانه ها ایجاد امکان دسترسی آسان منابع کتابخانه ای برای مخاطبان است تا بتوانیم شاهد ارتقای سطح دانش و آگاهی اجتماعی باشیم لذا کتابخانه مدرسه انزلی اولین گام در این راستاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز