خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا خبر داد:

پاکسازی تالاب استیل از زباله

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۷۳۸

ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مرزی بندر آستارا حریم و حاشیه تالاب استیل را از زباله پاکسازی کردند و زباله های به جا مانده توسط گردشگران با دستان محیط بانان از حاشیه تالاب استیل جمع آوری شد. 

به گزارش ایلنا از آستارا، مصطفی فلاح مجاور رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا با بیان اینکه تالاب استیل از وجود زباله پاکسازی و زباله های به جا مانده از تابستان با دستان محیط بانان از حاشیه تالاب استیل جمع آوری شد از همه مسافران و شهروندان درخواست کرد ضمن  استفاده و لذت بردن از طبیعت ، از ریخت و پاش زباله در محیط زیست به ویژه تالاب ها، رودخانه ها و مناطق چهارگانه حفاظت محیط زیست (پارک‌های ملی ، پناهگاه حیات وحش ، منطقه حفاظت شده و آثار طبیعی ملی) خودداری کنند تا این امانت الهی به نسل های بعدی سپرده شود.  

وی همچنین از برنامه منظم اداره حفاظت محیط‌زیست آستارا با همراهی گروه‌های فعال زیست محیطی ، دهیاران، شوراهای روستاها و سایرین جهت پاکسازی محیط زیست به ویژه مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست از زباله خبرداد.

فلاح مجاور با بیان اینکه تالاب استیل با مساحت حدود140 هکتار جزء تالاب های مندرج در آیین نامه اجرایی تبصره یک ماده یک قانون حفاظت ، احیاء و مدیریت تالاب های کشور بوده که جزو تالاب های شکار ممنوع کشور نیز است .

وی همچنین افزود: این تالاب به دلیل نزدیکی به شهر آستارا و قرارگیری در جوار بزرگراه آستارا به رشت و دسترسی آسان آن هر ساله مورد بازدید میلیون ها گردشگر داخلی و همچنین خارجی قرار دارد . لازم به ذکر است که این تالاب سالیانه محل جوجه آوری چندین هزار پرنده (باکلان ، حواصیل و...) در نیمه اول سال و فرودگاه هزاران پرنده مهاجر در نیمه دوم سال است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا ادامه داد : تالاب استیل به همراه تالاب واقع در پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا به عنوان اولین ایستگاه جهت فرود پرندگان مهاجر عرض های شمالی در استان گیلان هستند و از این حیث نیز دارای ارزش خاصی هستند که هر دو تالاب با جدیت و تلاش شبانه روزی ماموران محیط زیست حفاظت و حراست می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز