خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

​تربیت انسان‌هایی در تراز جمهوری اسلامی مهمترین ماموریت آموزش و پرورش/ باید مدارس از انزوا خارج شوند

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۱۰۴

وزیر آموزش و پرورش گفت: تربیت انسان‌هایی با قابلیت ویژه و در تراز جمهوری اسلامی از مهمترین ماموریت های آموزش و پرورش است.

به گزارش ایلنا از رشت، محسن حاجی میرزایی در همایش مدیران آموزش و پرورش استان گیلان در بندرانزلی اظهار کرد: منکر مشکلات موجود نیستیم اما باید از زاویه دیگری به آنها نگاه کرد چرا که دغدغه اصلی وزارت آموزش و پرورش، انجام درست ماموریت های محوله است و اگر روی ماموریت‌مان متمرکز شویم، مشکلات چهره دیگری پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگیان به عنوان قشر فرهیخته جامعه باید برای حل مشکلات تدبیر کنند، افزود: رویکردی که جایگاه سازمانی افراد را تنزل می دهد باید جای خود را به یافتن راه حل برای رفع مشکلات بدهد و باید با کمک و همفکری در شرایط سخت کنونی، چاره ای برای کار مفیدتر فرزندان این مرز و بوم اندیشیده شود.
 
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه توسعه یافتگی محصول ذهن خلاق انسان‌هاست، تاکید کرد: باید در ازای همه مشکلات راه حلی نیز اندیشیده شود و همگان دست در دست هم و با همدلی و همراهی تدابیر لازم را بیاندیشند.
 
وی با تاکید بر اینکه تربیت انسان‌هایی با قابلیت ویژه و در تراز جمهوری اسلامی از مهمترین ماموریت های آموزش و پرورش است، تصریح کرد: باید با کمک هم مشکلات را از روی دوش آموزش و پرورش برداریم.
 
دکتر حاجی میرزایی با اشاره به لزوم ارتقای سطح اقتصادی مدارس کشور با مناسب سازی گفت: به دنبال ایجاد شرایط بهتر برای بودجه آموزش و پرورش هستیم و در این راستا مولد سازی دارایی های آموزش و پرورش در سطح کشور در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.
 
وی با بیان اینکه همه جهت گیری ها در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گرایش به سمت رشته های فنی و حرفه ای است، ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در صورتی اجرایی می شود که پیوندهای‌مان را با همه دستگاه های اجرایی در بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برقرار کنیم.
 
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید نظام آموزش محور در ساحت‌های شش‌گانه عبادی، اخلاقی، دینی، اقتصادی، علمی و فرهنگی گام بردارد، افزود: با این کار دانش آموزی که از تحصیل خارج می‌شود؛ می‌تواند روی پای خود بایستد و علاوه بر اینکه مستاصل و منزوی نیست، قدرت دفاع از خود در همه زمینه ها را نیز داشته باشد.
 
 حاجی میرزایی با اشاره به اینکه یک مدیر با صلاحیت و خلاق می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کرده و جانشین همه کاستی ها باشد، اظهار کرد: بر اساس ارزیابی های انجام شده کیفیت آموزشی، امروز محل نقد جدی است و باید روی سنجش و ارزشیابی با جدیت توجه شود.
 
وی گفت: باید از ظرفیت خیرین بیشتر استفاده شود اما با این تفاوت که بجای استفاده از چند خیر بزرگ از چند هزار خیر کوچک استفاده کرده و با این کار فرهنگ مشارکت را گسترش داده و با استفاده از ظرفیت های کمک محلی و منطقه ای، کاستی ها را رفع کنیم.
 
 حاجی میرزایی با بیان اینکه باید مدارس از انزوا خارج شده و بوسیله ترکیب با خانواده و محله با آنها در تعامل و پیوند موثر باشد، تاکید کرد: عدالت آموزشی، محور دیگر مدنظر آموزش و پرورش است و معتقدم حق همه مردم است که از آموزش با کیفیت برخوردار باشند و وظیفه ماست که برای تامین و توزیع عادلانه کیفیت چاره ای بیاندیشیم.
 
وی استاندار گیلان را دارای ظرفیت‌های مثبت به ویژه در موضوعات فرهنگی توصیف کرد و گفت: از ظرفیت دکتر زارع که نگاهی مثبت به مسائل فرهنگی خصوصاً آموزش و پرورش دارد باید به صورت جدی استفاده کرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز