خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان خبر داد:

افتتاح اولین «کتابخانه مدرسه» گیلان در انزلی

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۸۴۱

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان از افتتاح اولین «کتابخانه مدرسه» گیلان به‌‌منظور ساماندهی کتابخانه‌‌های مدارس با محوریت محله‌ و دانش‌آموزان پنج شنبه(۱۸ مهر) در شهر بندر انزلی خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، پریسا کرمی در حاشیه جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان گیلان و در گفت و گو با اصحاب رسانه با اشاره به راه‌اندازی نخستین کتابخانه مدرسه در استان گیلان گفت: برای مدارسی که در حوزه‌های درون شهری قرار دارند کتابخانه‌هایی تعریف شده که محله‌ محور اداره می‌شوند، این کتابخانه‌ها در ساعات اداری به مدارس و در ساعات غیر اداری به عموم مردم خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان همچنین ضمن اشاره به همکاری سازنده با اداره کل آموزش و پرورش گیلان و نوسازی مدارس استان، از افتتاح نخستین «کتابخانه مدرسه» استان طی هفته جاری خبر داد و افزود: اولین کتابخانه مدرسه گیلان با عنوان «آیت الله طالقانی» همزمان با هفته کودک ساعت 9 صبح روز پنج‌شنبه(۱۸ مهر) در مدرسه زنده‌یاد محمد موثق شهر بندر انزلی افتتاح می‌شود.

وی این کتابخانه‌ها را پیوست فرهنگ کتابخوانی برای مدارس اعلام کرد و بیان داشت: تا پایان سال جاری سه کتابخانه‌ها مدرسه‌ در شهرهای صومعه‌سرا، شفت و رشت نیز با همکاری اداره کل آموزش و پرورش گیلان و نوسازی مدارس استان به بهره‌برداری می‌رسد.

کرمی تاکید کرد: این طرح به ابتکار اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در راستای تداوم اجرای طرح فانوس برای ساماندهی کتابخانه‌های مدارس استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه کتابخانه آیت‌الله طالقانی دارای یکصد متر مربع زیربنا و درهای مجزا از محیط مدرسه جهت ارائه خدمات به شهروندان است تصریح کرد: کتابخانه مذکور شامل بخش جستجوی کتاب در بستر سامانه "سامان"، بخش کودک، مطالعه و مخزن، نشریات، مرجع و مطبوعات بوده که با بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب به مشتاقان عرصه کتاب و کتابخوانی خدمات‌رسانی می‌کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همچنین با دعوت از همه علاقمندان به کتاب و کتابخوانی استان خصوصا بندر انزلی افتتاح این کتابخانه عمومی در این شهر را هدیه ای فرهنگی به مردم عنوان کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز