خبرگزاری کار ایران

در نشست مشترک مطرح شد؛

پرستاری یکی از پنج شغل برتر جهان/ نقش پررنگ پرستاران در بهبود کیفیت زندگی سالمندان

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۵۵۴

در نشست مشترک معاون پرستاری وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مسئولان حوزه پرستاری استان، با توجه به روند فزاینده کهنسالی و نقش پرستاران در بهبود کیفیت زندگی سالمندان، پرستاری به عنوان یکی از مشاغل برتر جهان مطرح شد.

به گزارش ایلنا از رشت، مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به روند فزاینده کهنسالی در کل دنیا و کشور، یادآور شد: پیر شدن جمعیت جهان موجب شده تا پرستاری به عنوان یکی از 5 مشاغل برتر در دنیا مطرح شود، در این زمینه با توجه به اینکه گیلان پیرترین استان کشور است، ناگزیر از شتاب بیشتری در به کارگیری تمهیدات لازم در این منطقه هستیم.

وی ادامه داد:شیوع بیماری‌های غیرواگیر مانند انواع سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی و ...، مسیر و روش حرفه پرستاری را دستخوش تغییرات می‌کند، در این میان با توجه به بالا رفتن میانگین سنی در کل جهان، پرستاران در بهبود کیفیت زندگی افراد سالمند، نقش بسزایی دارند. 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود پرداختن به مباحثی چون تاب آوری را در پیشگیری از فرسودگی شغلی، حائز اهمیت خواند و افزود: با همه مصائبی که در این حرفه وجود دارد، با توجه به تحقیقات به انجام رسیده، مردم بیشترین اعتماد را به پرستاران دارند.

وی از وجود طرح به کارگیری دانشجویان ترم آخر رشته پرستاری به صورت پایلوت خبر داد و اظهار داشت: با توجه به کمبود نیرو در این حوزه و پایین بودن میانگین کشوری در این خصوص، این طرح در کنار تربیت کمک پرستار، می‌تواند به بهبود وضعیت موجود کمک کند، در این باره ، پرستاران به غیر از کار تخصصی خود، مجبور به انجام کارهای دیگری نیستند و این امر می‌تواند به ارتقای خدمات در این حوزه بیانجامد.

وی در پایان با تقدیر از رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به خاطر داشتن دغدغه‌های حوزه پرستاری، از زحمات معصومه ادیب- مدیر پیشین اداره پرستاری دانشگاه،قدردانی کرد و به طاهره زاهدصفت-سرپرست کنونی این مدیریت، خیر مقدم گفت و وی را یکی از مسئولان درد آشنای حوزه پرستاری خواند. 

 ارسلان سالاری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با تاکید بر نقش تاثیرگذار پرستاران در ارتقای سلامت جامعه، خاطرنشان کرد: پرستاران، در خط اول حوزه درمان حضور دارند، از این رو، ارتباط مستقیمی با ارایه خدمات مطلوب به بیماران وجود دارد. وی ادامه داد: علیرغم این بار مضاعفی که بر دوش این قشر است، نسبت به حوزه های دیگر، در آمد کمتری دارند و متاسفانه برای کسب درآمد بیشتر مجبور به فعالیت در چند شیفت کاری هستند و انرژی دیگری برای پرداختن به پژوهش و امور ارتقای شغلی خود ندارند. 

 این نشست با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت، مدیر کل دفتر توانمند سازی و بهبود سرمایه های انسانی معاونت پرستاری وزارت بهداشت، رییس دانشگاه، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، مدیر اداره پرستاری کنونی و پیشین، روسای دانشکده های پرستاری استان، اعضای هیات مدیره نظام پرستاری استان، مدیران پرستاری مراکز درمانی دولتی و خصوصی و جمعی از مسوولان استانی این حوزه، در سالن اجلاس دفتر ریاست برگزار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز