خبرگزاری کار ایران

فرماندار لنگرود تاکید کرد:

افت فشار آب شهرستان لنگرود در زمان پیک ورود مسافر حل شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۸۹۳

فرماندار لنگرود گفت: افت فشار آب شهرستان لنگرود در زمان پیک ورود مسافر حل شود .

به گزارش ایلنا از لنگرود،جلسه بررسی مشکلات آب شرب شهرستان با حضور سیروس شفقی، فرماندار لنگرود حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مهندس اکبری مقدم، معاون هماهنگی امور استانداری گیلان و مسئولان استانی و شهرستانی امروز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

سیروس شفقی با بیان اینکه شاخص شهرستان لنگرود در بخش آب شهری ۹۹/۶ درصد است، گفت: بسترسازی در شهرستان لنگرود به عنوان قطب گردشگری گیلان باید متناسب با نیازهای شهرستان و اولویت ها باشد و فرسودگی لوله های آب با توجه به شرایط جغرافیایی استان از جمله مشکلات شهرستان در این زمینه است.

فرماندار لنگرود با اشاره به گردشگرپذیر بودن شهرستان و افزایش دو برابری جمعیت در فصول گردشگری، اظهار داشت: افت فشار آب از جمله مشکلات این شهرستان در زمان پیک جمعیتی است و لوله های آب فعلی جوابگوی زمان پیک ورود مسافر در شهرستان نیست.

وی خط انتقال آب از تصفیه خانه سنگر و افزایش قدر سهم را از جمله درخواست شهرستان برای بالابردن کیفیت و کمیت آب شهری عنوان و اذعان کرد: امکان رفع مشکل فاضلاب روستای دیوشل هم از دیگر مشکلات آب شرب شهرستان است.

فرماندار لنگرود ادامه داد: از ۱۹۶ روستای شهرستان ۱۵۴ روستا از نعمت آب برخوردار و در تفکیک بخش مرکزی ۱۱ هزار مشترک با افت شدید و بحرانی  برخوردار هستند.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه تفکیک آب شرب شهر چاف و چمخاله می تواند مشکلات موجود در زمینه آب را کاهش دهد، افزود: احداث یک باب مخزن در حوالی روستای پاپکیاده و دو حلقه چاه در مجتمع آبرسانی شهید املاکی مشکلات موجود را رفع می کند.

"علی اوسط اکبری مقدم" در این جلسه با بیان اینکه تمام فاضلاب های شهر به صورت صد در صد وارد رودخانه های حواشی می شوند، گفت: این مشکلات به همراه معضل پسماند بزرگ ترین مشکلات شهرهای استان گیلان است.

معاون عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه در یک برنامه زمانبندی باید مشکلات مشخص و با رویکردهای اجرایی فازبندی شود، تصریح کرد: از ظرفیت بخش خصوصی و شرکت های تاثیرگذار استفاده شود.

اکبری مقدم ادامه داد: وضعیت فاضلاب استان مدیریت شود و مشکلات استان تنها با تکیه بر منابع دولت حل نمی شود و انگیزه برای بخش خصوصی باید بوجود آید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز