خبرگزاری کار ایران

آیت الله فلاحتی در بازدید از آسایشگاه سالمندان گیلان:

محبت به سالمند هرگز نباید فراموش شود/ ضرورت ایجاد فضای با نشاط برای سالمندان

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۶۴۱

نماینده ولی فقیه در گیلان بر محبت به سالمند تاکید کرد و گفت: جامعه به ویژه خانواده ها باید توجه داشته باشند که محبت به سالمندان و معلولان هرگز نباید فراموش شود.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت الله رسول فلاحتی در بازدید از آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت به مناسبت ۹ مهر روز جهانی سالمند با اشاره به اینکه خدمت به سالمندان جای افتخار دارد، اظهار کرد: خدای متعال به کارکنان در آسایشگاه معلولان و سالمندان این عنایت را داشته تا به ارتقای معنوی دست پیدا کنند.

وی بر محبت به سالمند تاکید کرد و گفت: محبت به جامعه هدف بیشترین خدمتی است که کارکنان آسایشگاه معلولین و سالمندان می توانند نسبت به مددجویان داشته باشند.

امام جمعه 
رشت با بیان اینکه محبت روحی و معنوی به سالمند مهم است، تصریح کرد: جامعه به ویژه خانواده ها باید توجه داشته باشند که محبت به سالمندان و معلولان هرگز نباید فراموش شود.

آیت الله فلاحتی، حضور با روحیه شاد و بشاش نزد سالمند و معلول را سبب ارتقای روحی جامعه هدف دانست و بیان کرد: تنها امید مددجویان در آسایشگاه معلولین و سالمندان به پرستاران و مربیان این مرکز است بنابراین می طلبد کارکنان با لبخند با مددجویان مواجه شوند.

وی به کمک خیران به آسایشگاه معلولین و سالمندان اشاره کرد و گفت: رفتار با نهایت احترام نسبت به خیران حائز اهمیت است ضمن اینکه وجود مردم خوب خیر در جامعه جای ستایش دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر حضور خانواده‌ها برای دیدار معلولان و سالمندان خود در آسایشگاه، خاطرنشان کرد: اگر می‌توانید معلولان و سالمندان را نزد خانواده های آنها ببرید تا با همدیگر ملاقات داشته باشند.

آیت الله فلاحتی، خواستار ایجاد فضای با نشاط برای سالمندان و معلولان در محیط آسایشگاه شد و اظهار کرد: مربیان در آسایشگاه نیز نیاز به تکسین و نشاط دارند.

وی، با بیان اینکه نگهداری از معلول هنر است، تصریح کرد: پرستاران و مربیان در آسایشگاه هنرمند هستند.

سالمندان سرمایه های جامعه هستند

مدیرکل بهزیستی گیلان نیز در بازدید مذکور با تبریک روز جهانی سالمند گفت: نهم مهر ماه به عنوان روز جهانی سالمند نامگذاری شده است.
حسین نحوی نژاد، رویکرد نماینده ولی فقیه در گیلان در مسائل اجتماعی را بسیار برجسته دانست و بیان کرد: نگاه آیت الله فلاحتی در رهنمودهایی که بیان می فرمایند، مشخص و راهگشا است.
وی با اشاره به اینکه سالمندان سرمایه های اجتماعی جامعه هستند، یادآور شد: برقراری ارتباط اجتماعی و تقویت روحیه نشاط، شادابی و تامین سلامت روحی و عاطفی فرد با معاشرت، رابطه بین نسلی و بهداشت فردی معنا پیدا می کند.

خدمت رسانی به ۴۵۰ معلول و سالمند در آسایشگاه معلولین رشت

مدیرعامل آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت نیز در بازدید مذکور با اشاره به خدمت‌رسانی به ۴۵۰ معلول و سالمند در این آسایشگاه اظهار کرد: معلولین و سالمندان در ۸ بخش مجزای زنان، مردان و ضایع نخاعی نگهداری می شوند.

سیدعلی حسینی به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی برای سالمندان در آسایشگاه معلولین و سالمندان 
رشت اشاره کرد و افزود: تلاش شده، از توانایی سالمندان در آسایشگاه استفاده شود.

وی با بیان اینکه یک چهارم از مددجویان بی‌سرپرست گیلان در آسایشگاه معلولین و سامندان 
رشت نگهداری می‌شوند، گفت: می‌طلبد مسئولان شهر رشت توجه ویژه ای به این آسایشگاه داشته باشند.

آیت الله فلاحتی با حضور در بخش بانوان و آقایان آسایشگاه معلولین و سالمندان 
رشت با مددجویان این آسایشگاه از نزدیک و چهره به چهره دیدار و گفت و گو کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز