خبرگزاری کار ایران

در بازدید نماینده مردم رشت در مجلس؛

طرح آبرسانی به نقاط مرکزی گیلان تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۰۷۴

در بازدید نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و ریاست مجمع نمایندگان استان گیلان طرح آبرسانی به نقاط مرکزی گیلان تشریح شد.

به گزارش ایلنا از رشت، سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان در بازدید حسنی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان ضمن تشریح پیشرفت پروژه احداث مدول دوم تصفیه خانه، نسبت به ارائه طرح آبرسانی به نقاط مرکزی گیلان و تبیین اهداف طرح اقدام کرد.

مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به اینکه این تصفیه خانه با پیشرفت حدود 80 درصد در حال اجراست، اظهار داشت: تصفیه خانه بزرگ آب گیلان با ظرفیت تولید آب  6 مترمکعب در ثانیه در دو فاز به روش BOT در حال اجراست.

وی همچنین افزود: در راستای خدمات رسانی بهتر به نقاط مرکزی گیلان، خط آبرسانی از محل تصفیه خانه بزرگ آب گیلان به شهر کوچصفهان به طول 15 کیلومتر ، با اقطار 350 میلیمتری چدنی و 400 میلیمتری پلی اتیلن به مبلغ 93 میلیارد ریال در قالب دو پروژه در حال اجراست که تا کنون 3.4 کیلومتر اجرا شده است.

مدیرعامل آبفای گیلان یادآور شد: عملیات اجرایی پروژه خط انتقال خمام به خشکبیجار به طول 14 کیلومتر و با ارزش ریالی 250 میلیارد ریال نیز آغاز شده که در این طرح جمعیت روستایی هم مدنظر قرار گرفته و ۲۴ روستای حد فاصل خمام به خشکبیجار از این طرح بهره مند خواهند شد .

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک بیش از 70 درصد جمعیت شهری و روستاهای در مسیر از آب تصفیه شده تصفیه خانه بزرگ آب گیلان استفاده خواهند کرد و این طرح باعث افزایش کیفیت و کمیت آب خواهد شد و آب مورد نیاز این مناطق را تا سال ۱۴۲۵ تامین خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز