خبرگزاری کار ایران

دو هزار عملیات آتش نشانی در نیمه اول سال98 در شهرستان رشت ۹۸

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۵۹۲

رئیس سازمان آتش نشانی رشت گفت: آتش نشانان و تیم های امداد و نجات ۱۴ ایستگاه آتش نشانی رشت در شش ماهه نخست سال جاری در ۲ هزار و ۶۹۶ عملیات؛ حریق، حادثه و همچنین خدمات ایمنی حضور داشتند.

به گزارش ایلنا از رشت، بابک رمضانی رئیس سازمان آتش نشانی رشت در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ۷ مهر روز ایمنی و آتش نشانی، یاد و خاطر تمامی شهدای شهید آتش نشان بخصوص شهدای حادثه تلخ پلاسکو و نیز شهدای شهر رشت را گرامی داشت و ضمن آرزوی سلامتی و تندرستی برای تمامی امداد گران و خدمت گزاران به شهر و شهروند از خانواده هایشان بخاطر پشتیبانی و همراهی هایشان سپاسگزاری کرد.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۶۹۶ عملیات تنها در ۶ ماهه نخست سال جاری پوشش داده شده است افزود: از این تعداد سهم آتش سوزی ها یک هزار و ۲۴۹ مورد، حوادث ۶۶۱ مورد و نیز خدمات ایمنی ۷۸۶ مورد بوده است.

رمضانی با تاکید بر اینکه در میان آتش سوزی ها همچنان آتش سوزی علفزارها و نیز منزل مسکونی به ترتیب  ۶۱۹ و ۳۶۷ مورد بالاترین میزان را به خود اختصاص داده اند، افزود:  خوشبختانه با همکاری های صورت گرفته و نیز هوشیاری شهروندان آتش سوزی علفزارها نسبت به مشابه سال گذشته ۳۲ درصد کاهش داشته است لذا با توجه به پیشگیری از تعدد این عملیات نفس گیر و خسارت آور برای تجهیزات آتش نشانان از شهروندان خواسته می شود نسبت به تداوم همکاری خود استمرار بیشتری کنند.

همین گزارش حاکی است: در میان حوادث، محبوس شدن در آسانسور با ۲۶۱مورد و در میان ارائه خدمات ایمنی به شهروندان، بسته شدن درب اماکن با ۲۲۸ مورد بیشترین تعداد را شامل می شوند.

بابک رمضانی رییس سازمان آتش نشان رشت به اتصال در سیستم سیم کشی برق و وسایل برقی که علت ۴۹ درصد آتش سوزی منازل مسکونی در رشت است  اشاره داشت و ادامه داد: با توجه به اهمیت مشارکت شهروندان در افزایش سطح ایمنی شهر؛ بار دیگر خواسته می شود تا نسبت به آموزش، حفظ ایمنی، رفع نواقص و بازدید های دوره ای توسط متخصصین این امر اقدام شود.

وی در پایان سخنان خود به نبود بیمه منازل مسکونی و تجاری اشاره کرد و گفت: متاسفانه با توجه به شغل و حرفه خود از نزدیک شاهد فروپاشی سرمایه زندگی و معیشتی شهروندان بواسطه برخی از حوادث و آتش سوزی ها هستیم که متاسفانه از میان آتش سوزی منازل مسکونی در شش ماهه نخست سال جاری تنها ۲۷ درصد دارای بیمه آتش سوزی و ۷۳ درصد فاقد هر گونه بیمه ای بوده اند که باز هم هوشیاری و دقت نظر شهروندان در این زمینه بسیار بسیار حایز اهمیت است.

  حوزه پیشگیری سازمان آتش نشانی رشت در این مدت نسبت  به صدور ۳ هزار و ۷۹ مورد مجوز ایمنی ( پایان کار، طرح ایمنی ساختمان و بررسی علل و انگیزه بروز حریق)  اقدام کرده است.

 حوزه آموزش این سازمان نیز توانسته جهت اشاعه فرهنگ ایمنی  نسبت به آموزش ۱۵ هزار و ۷۰۶ تن از نونهالان و کودکان - دانش آموزان دبیرستانها - پرسنل ادارات و شرکتها-  کارکنان سپاهی و بسیجی – دانشجویان و نیز شهروندان داوطلب آموزش ایمنی و آتش نشانی و... که همگی به صورت رایگان صورت می گیرد همت داشته تا گامی موثر برای کاهش هر گونه حوادث باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز