خبرگزاری کار ایران

در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت مطرح شد؛

75 درصد بودجه شهرداری از ساخت و ساز شهری است/ استفاده از تجربیات کلانشهرها در درآمدزایی

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۱۵۳

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای رشت با بیان اینکه نگاه اعضای شورای شهر به بستن تعرفه عوارضی مهم است، گفت: ۷۵ درصد بودجه شهرداری از ساخت و ساز شهری است و باید نگاه ویژه ای به آن داشته باشیم.

به گزارش ایلنا از رشت، جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی با حضور رییس، اعضا و مشاورین کمیسیون با دستورات بررسی حمایت مالی شهرداری از خانه احزاب، بررسی هزینه غرامت ملک آقای فریدون ابراهیمیان،  بررسی تعرفه بهای خدمات پیشنهادی سازمان، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در سال ۹۸، بررسی اخذ مجوز جهت انعقاد تفاهم نامه با بانک شهر برگزار شد.

معاونت خدمات شهری شهرداری رشت در این جلسه در خصوص حمایت مالی شهرداری از خانه احزاب جهت رهن ساختمان برای این خانه اظهار داشت: اغلب استان های کشور دارای خانه احزاب هستند و قرار شده است خانه احزاب در مرکز استان دایر شود.
 
علی مقصودی با بیان اینکه پیش از این با علی بهارمست برای دریافت یکی از ساختمان شهرداری رایزنی شده است، افزود: با منتفی شدن دریافت این ساختمان به نتیجه رسیدیم که شهرداری مبلغی برای اجاره ساختمان خانه احزاب اختصاص دهد و در پایان مدت اجاره، پول رهن به شهرداری استرداد شود؛ مبلغ درخواستی مان ۱۵۰ میلیون تومان بوده است.
 
مقصودی با اشاره به مکاتبات با فرمانداری رشت بیان داشت: قرار شد فرمانداری مبلغ یکصد میلیون تومان در قالب طرح های مختلف به شهرداری کمک کرده و این مبلغ برای اجاره مکانی برای خانه احزاب اختصاص و ۵۰ میلیون تومان نیز شهرداری رشت به این طرح اختصاص دهد.
 
احمد رمضانپور نرگسی نیز در این جلسه با بیان اینکه در جامعه مدنی و مردم سالاری احزاب نقش بسزایی دارند، اظهار داشت: احزاب نقش گسترده ای دارند و در کشورمان احزاب مختلفی داریم که قرار است وزارت کشور به احزاب دارای تشکیلات بها دهند.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا با اشاره به اینکه احزاب می تواند مشارکت مردم را عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و سیاسی را افزایش دهد، بیان داشت: احزاب با افزایش مشارکت مردم، جامعه با نشاط می سازد، کمک کردن به احزاب اقدامی صحیح است.
 
وی با بیان اینکه در دو دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی بودجه خاصی برای کمک به احزاب اختصاص دادند، افزود: در برهه ای توسط دولت این کمک حذف شد ولی مجددا به احزاب از سوی دولت کمک می شود.
 
رمضانپور با اشاره به اینکه احزاب با تمام سلایق تحت خانه احزاب قرار است گردهم آیند، گفت: با تشکیل هیئت رییسه خانه احزاب به این حزب ها کمک می شود، جهت انسجام قرار است در هر استانی شاخه ای از خانه احزاب ایجاد شود.
 
حجت جذب نیز در این جلسه با بیان اینکه باید تفاهم نامه بین شهرداری و بانک شهر منعقد شود، اظهار داشت: موارد حقوقی این مساله باید پیگیری شود، عوایدی که گردش مالی این تفاهم نامه ایجاد می کند باید مورد بررسی قرار بگیرد.
 
رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورا با اشاره به اینکه شهرداری یک دستگاه حاکمیتی است، بیان کرد: از تجربیات کلانشهرهای بزرگ نظیر اصفهان، مشهد، تبریز و ... در درآمدزایی می توان استفاده کرد.
 
وی با بیان اینکه نگاه اعضای شورای شهر به بستن تعرفه عوارضی مهم است، گفت: ۷۵ درصد بودجه شهرداری از ساخت و ساز شهری است و باید نگاه ویژه ای داشته باشیم.
 
فرهام زاهد نیز در این جلسه با اشاره به تعرفه بهای خدمات پیشنهادی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در سال ۹۸ اظهار داشت: تعرفه زمین های ورزشی باید مشخص شود و اینکه بر اساس چه آیتم هایی قیمت گذاری می شود.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا با تاکید بر وظیفه شهرداری رشت در ورزش محلات افزود: بخشی از بودجه مان باید صرف مسائل عام المنفعه در حوزه های مختلف نظیر فرهنگ، هنر و ورزش عمومی به ویژه ورزش محلات شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز