خبرگزاری کار ایران

آیت الله فلاحتی در جمع طلاب حوزه علمیه آستارا:

طلبه با مطالعه باید جلوتر از جامعه باشد/ بهداشت و دانش موجب بالندگی انسان می شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۱۴۹

نماینده ولی فقیه در گیلان بر مسلح شدن طلبه ها به دانش تاکید کرد و گفت: جامعه روز به روز در حال رشد است و طلبه با مطالعه باید جلوتر از اجتماع باشد.

به گزارش ایلنا از آستارا، آیت الله رسول فلاحتی در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه ولیعصر(عج) آستارا با اشاره به گزارش خوب ارائه شده این حوزه اظهار کرد: فعالیت های انجام شده در حوزه علمیه آستارا جای افتخار دارد.

وی بر پیگیری بهداشت و دانش در حوزه های علمیه تاکید کرد و افزود: دو موضوع بهداشت و دانش انسان را بالنده و عمیق می کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بهداشت در دو بخش جسم و روح است، تصریح کرد: توجه به سلامت جسم بسیار مهم است زیرا اگر جسم سالم نباشد، انسان هر قدر عمیق باشد سریع فرسوده می شود و دستاوردهای خود را از دست می دهد.

آیت الله فلاحتی، رعایت بهداشت فردی توسط طلبه ها را مهم خواند و بیان کرد: مردم به وضعیت ظاهری عالمان توجه می کنند و این امر موجب تبلیغ دین می شود.

وی بر توجه انسان به تمام زوایای جسم خود تاکید کرد و گفت: ظاهر آراسته و حرکت عالم موجب تبلیغ دین در جامعه می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به توجه طلبه ها به مطالعه مستمر، خاطرنشان کرد: کتابداری هنر و دانش است.

آیت الله فلاحتی، بهداشت روح را مهم تر از بهداشت جسم عنوان کرد و یادآور شد: طلبه ها بهداشت فردی را بدون افراط و تفریط در زندگی رعایت کنند.

وی با بیان اینکه طلبه باید برای دعا و نیایش برنامه ریزی داشته باشد، اظهار کرد: طلبه ها رابطه خود را با دعا قوی کنند زیرا دعا انسان را احیا می کند.

امام جمعه رشت، دعا را ایجادکننده ایمنی در انسان عنوان کرد و افزود: دعا انسان را بیمه می کند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه انسان باید از درون خود حراست کند، بیان کرد: زود بیدار شدن و سحرخیزی رسالت طلبگی است.

وی بر مسلح شدن به دانش توسط طلبه ها تاکید کرد و گفت: جامعه روزبه روز در حال رشد است و طلبه با مطالعه باید جلوتر از اجتماع باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه طلبه در دانش کلام، فقه، اصول و تفسیر باید عالم شود، تصریح کرد: طلبه باید حداقل ۲۰ سال به طور مداوم مطالعه داشته باشد‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز