خبرگزاری کار ایران

شهردار رشت در همایش ایثارگران شاغل در شهرداری رشت:

حضور خانواده های شهدا، جانباز و ایثارگر موجب اقدامات جهادی در شهرداری می شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۳۸۱

شهردار رشت همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، خواستار کمک و همراهی خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران با شهرداری شد و گفت: حضور این عزیزان کنار مجموعه مدیریت شهری، موجب اقدامات جهادی در شهرداری می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، ناصر حاج محمدی در این همایش که به همت امور ایثارگران شهرداری رشت و به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، با گرامیداشت این ایام و یادآوری برخی از خاطرات حضور خود در جنگ تحمیلی اظهار کرد: در آن ایام بیشتر از ۱۴ سال نداشتم و اسلحه ژ۳ نیز از قامتم بزرگتر بود و با نگرانی های والدین بابت سن کم و امکان کارایی کم در جبهه اما با وجود بر این من و دیگر رزمندگان با عشق در جنگ شرکت کردیم و بسیاری از آنان نیز در راه عشق به میهن، در خاک و خون غلتیدند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

شهردار رشت با اشاره به ورود به گام دوم انقلاب خاطر نشان کرد: رزمندگان انقلاب با کوله باری از ایثار، رشادت و شهامت، این گام را نیز به شایستگی ۴۰ سال پیش، پشت سر خواهند گذاشت و پرچم را به دست صاحب اصلی آن امام عصر(عج) خواهند رساند.

حاج محمدی با بیان اینکه امروز شهرداری نسبت به دوره های قبل تغییرات فراوانی کرده است گفت: در سایه تلاشهای بی وقفه زحمتکشان نظام و امنیت ایجاد شده، تمام نیرو های شهرداری برای انجام امور مختلف شهری متحد و هماهنگ شده اند.

وی با اشاره به مشاهده تلاشهای حافظان امنیت در بامداد گذشته ادامه داد: بی شک تلاشهای شبانه روزی این افراد، تضمین کننده آرامش لحظه های خواب و بیداری مردم است.

شهردار رشت با اشاره به فشارهای ناجوانمردانه ابر قدرتهای دنیا تصریح کرد: اما این فشارها تاثیری در مردان آهنین ایران ندارد و دستیابی به بسیاری از توانمندیهای نظامی گواه بی تاثیری فشارهای بی اثر ابر قدرتان است.

حاج محمدی با اشاره به اهمیت حفظ دو مقوله سلامت و امنیت از قدیم الایام گفت: سلامت در گرو مراقبتهای شخصی است اما برقراری امنیت در سایه رشادتهای شهدای دفاع مقدس، شهدای انقلاب و شهدای مدافع حرم حاصل شده است.

وی همچنین با اشاره به حضور پدر شهید مدافع حرم شهید بابک نوری هریس در این نشست، افزود: بی شک تحمل از دست دادن عزیزان، آسان‌ نیست اما پر واضح است که حفظ امنیت و نوامیس برای چنین از خود گذشتگانی اهمیتی به مراتب بیشتر دارد.

شهردار رشت با اشاره به وجود امنیت و آسودگی خاطر مردم در جامعه، گفت: این آسایش به دست‌ نمی آمد مگر با رشادتهای فراوان حافظان امنیت دیروز و امروز.

وی همچنین از خانواده های گرانقدر شهدا، جانبازان و ایثارگران قدردانی کرد و خواستار کمک و راهنمایی آنان به شهرداری شد و ادامه داد: شما باید در کنار مجموعه مدیریت شهری قرار بگیرید تا در عمران شهر نیز شاهد اقدامی جهادی باشیم.

فرمانده لشکر ۱۶ قدس گیلان: انقلاب امانت شهدای گرانقدر در دستهای ما است

سردار محمدعلی حق بین در این نشست گفت: کسانیکه دوران سخت را با رشادت گذراندند الگویی را در صحنه های نظامی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آفریدند و مردم‌ نیز در پشتیبانی از جنگ، جهاد و جبهه مدیریت مطلوب کردند و با همکاری رزمندگان به شکل گیری فرهنگ انقلاب کمک نمودند.

فرمانده لشکر شانزده قدس گیلان با بیان اینکه فرهنگ انقلاب ریشه در فرهنگ عاشورا دارد خاطر نشان‌ کرد: دستیابی به چنین فرهنگ‌ نابی همراه با از دست دادن عزیزان، بسیار دشوار است و با چنین ایثارهایی انقلاب را به دست ما سپردند.

وی گفت: جوانان امروز با دفاع از حرم، بر تصور غلط پنداران، خط بطلان کشیدند.‌ پیچیدگی عجیب و دشواریهای فراوانی در جنگ‌ با متجاوزان حرم زینبیه وجود داشت که جوانان امروز با رشادتهای غیرتمندانه خود پیروز میدان شدند.

فرمانده لشکر شانزده قدس گیلان با برشمردن عظمت شهدای دفاع مقدس، جنگ‌تحمیلی و مدافعان حرم در استان بر طرد هرگونه فرهنگ غرب تاکید کرد.

وی گفت: همه باید برای ترویج فرهنگ انقلاب که فرهنگ‌ دینی و عاشورایی است‌ گام بردارند.

گفتنی است در ابتدای این نشست پدر شهید نوری هریس به نمایندگی از ایثارگران شهرداری رشت ضمن خیر مقدم به حضار یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت، همچنین حاجی پور رئیس شورای اسلامی شهر نیز در سخنانی رهروی از شهدا را فقط با کار و تلاش برای مردم موثر دانست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز