خبرگزاری کار ایران

دلق پوش تاکید کرد:

بی‌کیفیت‌ترین نوع گندم در گیلان توزیع می‌شود / گیلان قطب تولید شیرینی است

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۵۲۰

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان بر لزوم همکاری دستگاه‌ها و ارکان حاکمیتی در جهت تأمین کالاهای ضروری مردم تأکید کرد و افزود: در شرایط خاص اقتصادی قرار داریم و حفظ حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده از اولویت‌های ما است.

به گزارش ایلنا از رشت، صبح امروز کارگروه ستاد تنظیم بازار گیلان به ریاست ارسلان زارع، استاندار گیلان و سایر اعضاء در سالن اجتماعات شهید انصاری استانداری با توجه به در پیش بودن فصل بازگشایی مدارس و آموزش عالی برگزار شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت تأمین کالاهای اساسی مردم، اظهار کرد: باید بتوانیم رضایت و نیازهای مردم و آنچه را که در زندگی روزمره نیاز دارند را تأمین کنیم.

فرهاد دلق‌پوش بر لزوم همکاری دستگاه‌ها و ارکان حاکمیتی در جهت تأمین کالاهای ضروری مردم تأکید کرد و افزود: در شرایط خاصی اقتصادی قرار داریم و حفظ حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده از اولویت‌های ما است.

وی با تأکید بر اینکه مشکلی در تأمین کالای اساسی مردم نداریم، تصریح کرد: گرچه طی سال‌های گذشته مردم به دلیل جو روانی دشمن به فروشگاه‌ها فشار آوردند و کمی به بازار شوک وارد شد اما اکنون از ثبات اقتصادی نسبی برخورداریم، هرچند نیازمند بسیج همگانی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به تأمین مواد غذایی در طول ماه‌های محرم و صفر گفت: ۴۸۲ تن شکر، ۳۲۱ تن گوشت منجمد و ۱۶۱ تن مرغ منجمد در اختیار سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه جهت واگذاری به هیآت مذهبی تخصیص یافت.

دلق‌پوش با اشاره به ایجاد فروشگاه‌های پاییزه و فروش فوق‌العاده در گیلان گفت: در ۶ شهرستان گیلان نمایشگاه پاییزه با ۵۰۰ غرفه و همچنین ۵۵۰ فروشگاه فوق‌العاده دایر شده است.

وی با بیان اینکه طی پنج ماه اخیر چهار هزار و ۷۰۵ مورد شکایت مردمی از واحدهای مختلف به‌عمل‌آمده خاطرنشان کرد: ازاین‌بین چهار هزار و ۶۳۶ مورد تخلف با ۲۵ میلیارد تومان جریمه با توجه به بازرسی‌های صورت گرفته شامل متخلفین شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه بر اساس شاخص‌های ارزیابی سال ۹۷، سازمان حمایت گیلان رتبه پنجم را در بین استان‌های مناطق یک کشور به دست آورده، افزود: گیلان در حوزه تنظیم بازار نیز در کشور رتبه یک را کسب کرده که این مهم مرهون شعور و فهم مردم به‌ویژه بازاریان بوده است.

دلق‌پوش با انتقاد از عرضه گندم بی‌کیفیت در گیلان گفت: بی‌کیفیت‌ترین نوع گندم در گیلان توزیع می‌شود که مستقیماً روی کیفیت نان اثر می‌گذارد و لازم است دولت در این زمینه چاره‌ای بیندیشد چون سلامت مردم بسیار متأثر از مصرف نان و محصولات با پایه آرد است.

وی با اشاره به نگرانی‌های ایجادشده در بین صنوف و واحدهای تولید نان و شیرینی در گیلان تصریح کرد: از اواخر مردادماه امسال سامانه خرید شکر شرکت غله و خدمات بازرگانی بسته‌شده و ما هیچ خرید شکری را برای شیرینی‌پزی‌ها نداشته‌ایم درحالی‌که گیلان قطب تولید شیرینی است و مصرف آن نیز تقریباً در استان بالا است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های زیرساختی گیلان ازجمله انبار و سیلوها افزود: در گیلان انبارهای خوبی وجود دارد که لازم است شکر و سایر اقلام پرمصرف در همین استان انبار شوند و به دست مصرف‌کنندگان برسد.

دلق‌پوش از تخلف برخی از شالی‌کوبی‌های گیلان خبر داد و افزود: علیرغم تأکید بر نصب نرخ دریافت اجرت و جنس در قبال تبدیل شلتوک به برنج در برخی از شالی‌کوبی‌ها، تعدادی حاضر به اجرای مصوبات ستاد تنظیم بازار نبودند و ازاین‌رو از بین ۷۴۷ شکایت از شالی‌کوبی، ۱۰۷ مورد تخلف داشته‌اند که در پی آن یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جریمه برای آن‌ها اعمال‌شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز