خبرگزاری کار ایران

امیرانتخابی:

ثبت روستای ملی صنایع دستی در شهرستان شفت باعث رونق گردشگری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۹۷۸

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: ثبت روستای ملی صنایع دستی در شهرستان شفت باعث رونق گردشگری می شود.

به گزارش ایلنا از شفت، سومین جلسه ستاد استانی توسعه شهرستان شفت با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان، مدیران ارشد استان و نماینده شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

شهرود امیر انتخابی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان در این جلسه ضمن بر شمردن پتانسیل های گردشگری شهرستان شفت به ارائه راهکارهای برنامه ریزی شده به منظور توسعه گردشگری و بهبود وضعیت تاسیسات گردشگری شهرستان شفت پرداخت.

امیر انتخابی در ادامه به ارائه آماری از تعداد موافقت اصولی های صادر شده در بخش بوم گردی پرداخت که می توان به ۴۳ پرونده ایجادی و 7 پرونده مرمتی و تعداد واحدهای در حال اجرا را ۱۳ طرح به شرح یک هتل، یک مجتمع اقامتی و پذیرایی و 11 واحد بوم‌گردی برشمرد.

وی اظهار کرد: تعداد 7 پرونده بوم گردی به میزان مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال و سه واحد گردشگری به مبلغ ۶ میلیارد ریال از تسهیلات بانکی از محل اشتغال روستایی سامانه کارا بهره مند گردیده اند.

امیر انتخابی از اهمیت ثبت ملی آثار طبیعی همچون آبشار دود وزن، وزنه بن و درخت کنگول باسکلی به منظور رونق گردشگری شهرستان اشاره و به ایجاد و فعال کردن حداقل یک دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری تاکید و آمادگی اداره کل استان را در صورت وجود متقاضی واجد شرایط اعلام کرد.

وی در انتها معرفی روستای هدف گردشگری در شهرستان شفت، برگزاری جشنواره های غذا، جشنواره های آیینی، بازارهای محلی و هفتگی و نیز برنامه ریزی برای ثبت حداقل یک روستای ملی در شهرستان شفت به عنوان مثال "سفال جیرده و یا شال ویسرود" را از دیگر راهکارهای موجود برای توسعه رونق گردشگری در شهرستان شفت دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز