خبرگزاری کار ایران

در نشست شورای شهر رشت با سردار اسحاقی مطرح شد؛

استفاده از ظرفیت متخصصان خارجی برای احیای رودخانه های رشت

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۸۹۸

فرماندهی نیروهای انتظامی استان گیلان گفت: پروژه شهر هوشمند در صورت اجرایی شدن نقشی به سزا در پیشبرد هر چه بهتر اهداف مدیریت شهری خواهد داشت و اجرایی شدن آن باعث پرهیز از هزینه های اضافی می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در نشستی با سردار اسحاقی فرماندهی نیروی انتظامی استان گیلان با اشاره به رسالت مهم پارلمان شهری، شورای شهر را خانه تمامی شهروندان و میهمانان حاضر در جلسه دانست و گفت: درباره بحث کمربندی ۹۰ متری عزم ما جدی است و کارهای مطالعاتی جامعی در این باره انجام گرفته است.

وی افزود: درباره اجرای پروژه ژ۵ اگرچه از منابع مالی مکفی و در دسترس برخوردار نیستیم ولی می‌توانیم از طریق فروش تراکم، فروش اوراق به مردم از بابت طلبی که از ما دارند به اجرایی شدن پروژه های بر زمین مانده، جانی دوباره ببخشیم.

رئیس شورا اظهار داشت: درباره بحث ساماندهی رودخانه‌های شهر رشت که چون زخمی  کهنه شده است اقداماتی صورت پذیرفته و رایزنی‌هایی نیز با متخصصان این حوزه از کشورهای فنلاند و روسیه داشته‌ایم اما باید بصورت هدفمند از تمامی ظرفیت‌ها  نهایت استفاده را بکنیم حتی آقای نوبخت در جلسه‌ای مشترک از بنده خواستند این موضوع را به‌ عنوان مطالبه‌ای جدی برای رشت، رشتوندان و تمامی گیلانیان عزیز از طریق شخص ایشان پیگیر باشم.
 
ساماندهی دست فروشان خیابان مطهری که بعضا حضور گسترده آنان در طول هفته موجبات اخلال و بروز ناهنجاری‌های اجتماعی در امور شهروندان و کسبه خیابان مطهری را فراهم کرده از جمله مواردی بود که رئیس شورای اسلامی شهر رشت از سردار اسحاقی مطالبه کرده و در این راستا برای همکاری مشترک با نیروی انتظامی پیشنهاداتی را ارائه کردند.
 
در ادامه سردار اسحاقی هم عوامل متعددی از جمله ویژگی‌های توپو‌گرافی، محدودیت در عرصه، نامناسب بودن اشکال هندسی معابر و چیدمان نقاط سکونت و بعضا تراکم جمعیت را از علل بروز چالش‌های بزرگ در حوزه  شهری عنوان کرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود، مباحثی چون کمربندی غرب، تعیین تکلیف زمین‌های سپیدرود و مسکن مهر را بعنوان موضوعات مشترک دانست که نیروی انتظامی از زمان استاندار قبلی تا استاندار کنونی پیگیر آن بوده و می تواند در گره گشایی مباحث حقوقی مربوط به این حوزه در کنار سازمانهای متولی چون مسکن و شهرسازی، شورا و شهرداری نقشی تاثیر گذار و پیش برنده داشته باشد.
 
وی  افزود: پروژه شهر هوشمند در صورت اجرایی شدن نقشی به سزا در پیش برد هر چه بهتر اهداف مدیریت شهری خواهد داشت و اجرایی شدن آن باعث پرهیز از هزینه های اضافی می گردد که البته این موضوع نیازمند بسترسازی و نگاهی جدی به آگاهی بخشی و فرهنگ سازی می باشد و در این موضوع رسانه ها نیز از نقشی تعیین کننده و به سزا در جهت کاهش میزان ارتکاب به تخلفات برخوردار می باشد.
 
 اسحاقی در ادامه به مواردی چون انتقال کلانتری‌های ۱۱، ۱۲ و ۲۲ از مکان موجود به نقاط جدید و کم تراکم اشاره کردند و این موضوع را به دلیل موقعیت مکانی نامناسب این کلانتری ها از جهت قرار گرفتن در موقعیت پر ازدحام و شلوغ بافت شهری مشکلی جدی در جهت تسریع امور مربوط به شهروندان گرامی دانسته و در این خصوص از رئیس شورا و شهردار درخواست کمک کرد.
 
راه اندازی و پشتیبانی لجستیکی در فرایند آموزش امور مربوط به راهنمایی و رانندگی به دانش آموزان طی تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش و پیشنهادهایی در خصوص موضوع مطروحه مسکن نیروهای انتظامی و زمین های پیشنهادی برای انتقال کلانتری های ۱۱، ۱۲ و ۲۲ و تدبیر ساز و کارهای لازم با همراهی اداره املاک شهرداری رشت از دیگر موارد مورد بحث در نشست امروز بود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز