خبرگزاری کار ایران

برگزاری نشست مشترک رؤسای دانشگاه ها و مر اکز آموزشی استان با مجمع نمایندگان گیلان

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۴۷۷

در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، نشست مشترک مجمع نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی با روسای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و آموزش و پرورش استان گیلان در رشت برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، نشست مشترک مجمع نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی با روسای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و آموزش پرورش استان در سالن اجلاس پردیس دانشگاه گیلان در رشت برگزار شد و در این نشست عمده ترین الزامات، اولویت ها و چالش‌های آموزشی، پژوهشی و رفاهی دانشجویان و دانش آموزان مورد بحث و تبادل نظر شرکت کنندگان قرار گرفت.

محمد صادق حسنی - رئیس مجمع نمایندگان گیلان، در نشست نمایندگان با مدیران مراکز آموزش عالی و آموزش و پرورش، بر ضرورت لحاظ رویکرد بومی فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان تاکید کرد و از آمادگی اعضای مجمع برای پیگیری اولویت‌های آموزشی، تحقیقاتی و اعتباری گیلان در سطح ملی خبر داد.

محمد صادق حسنی با اشاره به ضرورت تقویت دانشگاه ها و مراکز آموزشی استان گیلان، افزود: دانشگاه ها و مجموعه مراکز علمی، پژوهشی و آموزشی استان می توانند با معرفی یک نماینده  ویژه به مجمع نمایندگان گیلان، زمینه استمرار پیگیری های ملی و استانی را در این خصوص فراهم کنند.

 ارسلان سالاری-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در این نشست گفت: بیش از سه دهه از قدمت دانشگاه علوم پزشکی گیلان می گذرد، در حالی که هنوز ساختمان برخی از دانشکده ها و معاونت های آن استیجاری بوده و یک سایت دانشگاهی کامل ندارد تا ساختمان های ستادی،دانشکده ها و امکانات آموزشی، پژوهشی و خوابگاهی و... در آنجا متمرکز باشند و این امر سبب شده تا سالانه دانشگاه هزینه های زیادی را متحمل شود.

وی ادامه داد: از زمان راه اندازی دانشکده پرستاری رشت تا کنون حتی یک اتاق هم به این مجموعه اضافه نشده است، در حالی که هر ساله تعداد دانشجویان و رشته های تحصیلات تکمیلی این دانشکده رو به افزایش بوده تا جایی که امروز دیگر این دانشکده جوابگوی نیازهای استان نیست و باید برای بهبود فضای فیزیکی آن و احداث دانشکده جدید در سایت لاکان چاره اندیشی شود.

 سالاری پراکندگی بیمارستان های رشت را یک معضل بزرگ برای دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد و افزود: سر پا نگه داشتن بیمارستان هایی که قدمت برخی از آنها بیش از ۸۰ سال و میانگین آن بیش از سی سال است، کاری بس دشوار و برای دانشگاه بسیار هزینه بر است.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه نداشتن یک بیمارستان جامع، دانشگاه را با چالش های جدی مواجه کرده است، این امر سبب شده تا مردم نیز برای دریافت خدمات درمانی مورد نیاز خود با مشکلات عدیده ای روبرو شوند.  

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تصریح کرد: هر یک از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی از ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار بوده و در کمیسیون های مختلف نیز حضور فعال دارند، که باید با استفاده از این ظرفیت مجلس و سایر ظرفیت های استانی که در سطح دولت مشغول خدمت هستند برای بهبود زیر ساخت های استان به ویژه در حوزه بهداشت و درمان استفاده کرد.

در ادامه این نشست، هر یک از نمایندگان مردم و روسای مراکز آموزش عالی استان، نظرات خود را درباره لزوم ساماندهی برخی واحدهای دانشگاهی، راه اندازی و تقویت رشته های مورد نیاز و پرکاربرد دانشگاهی از قبیل گردشگری، پژوهشکده  هسته ای و محیط زیست، ترغیب و هدایت خیّران استان به سوی توسعه  فضاهای پژوهشی و آزمایشگاهی در دانشگاه‌ها و همچنین توسعه و تقویت پارک‌های علم و فن آوری در شهرستان‌ها بیان کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز