خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد گیلان خبر داد:

افتتاح دهمین نگار خانه گیلان در شفت

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۷۲۶

دهمین نگارخانه گیلان در شفت با اعتبار بالغ بر ۱/۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا از شفت، همزمان با هفته دولت، پروژه نگارخانه مجتمع فرهنگی - هنری شفت طی مراسمی با حضور فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، محمدرضا محسنی فرماندار شفت، حجت الاسلام محمدمهدی افتخاری نماینده مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی، و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.

فیروزفاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این مراسم، ضمن تبریک هفته دولت و تقدیر و تشکر از همه کسانی که برای آماده سازی این نگارخانه زحمت کشیدند، گفت: از آنجایی که شهرستان شفت دارای پتانسیل های بالایی در زمینه فرهنگی هنری است باید از امکانات خوبی در این حوزه ها برخوردار باشد و این شهرستان شایسته داشتن بهترین ها است.

وی به تعامل بین دستگاه ها و اصحاب فرهنگ و هنر با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و افزود: باید برای ارتقای حوزه فرهنگ و هنر همه دستگاه ها با هم همکاری لازم را داشته باشند، چرا که هیچ کس نمی تواند به صورت جزیره ای موفق عمل کند.

فاضلی در ادامه با بیان این که نگارخانه شفت دهمین نگارخانه فرهنگی و هنری گیلان است، اظهار داشت: تمام هنرمندان درحوزه هنرهای تجسمی که ماه ها برای برگزاری نمایشگاه در نگارخانه مارلیک رشت در نوبت قرار می گیرند می توانند از این نگارخانه برای نمایش آثار خود استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در پایان یادآور شد: با توجه به این که شهرستان شفت دارای بن مایه فرهنگی هنری است هنرمندان و فعالان حوزه فرهنگی می توانند از این نگارخانه برای نمایش تاریخ فرهنگ و هنر شهرستان بهره بگیرند.

مهنا بابایی مقدم، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شفت نیز در حاشیه آیین افتتاح این پروژه گفت: ساخت نگارخانه هنری شفت از سال ١٣٩٤ در زمینی به مساحت یکصد متر مربع احداث شده است و تا کنون برای ساخت داخل آن حدود یک میلیارد و ٥٥٠ میلیون ریال هزینه شده است.

این مسئول همچنین درباره کاربردهای فرهنگی هنری این پروژه تصریح کرد: فضای نمایشگاهی جهت برپایی نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی، نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، نمایشگاه آثار هنرجویان این اداره در رشته های مختلف، مکانی مناسب برای فعالیت انجمن ها از جمله کاربردهای این فضای فرهنگی هنری می باشد.

وی با بیان این که مردم شفت دارای ظرفیت بالایی در حوزه فرهنگ و هنر هستند ادامه داد: ساخت این نگارخانه سهم مهمی در اعتلای فرهنگ و هنر شهرستان دارد و امیدواریم برگزاری نمایشگاه ها در شفت بیش از پیش رونق بگیرد.

بابایی مقدم با اشاره به این که نبود نگارخانه فرهنگی هنری در شفت مشکلاتی را برای جامعه هنرمندان به وجود آورده بود اذعان کرد: پروژه نگارخانه برای رفاه حال هنرمندان در این شهرستان احداث گردیده است.

این مسئول فرهنگی هنری شفت در پایان خاطرنشان کرد: برای تجهیز و زیباسازی فضای بیرونی نگارخانه نیز پیگیری های لازم صورت گرفته است و ان شاءالله در آینده ای نزدیک به مرحله اجرا می رسد.

گفتنی است فضای داخلی نگارخانه فرهنگی هنری امروز با برپایی نمایشگاه آثارخوشنویسی استاد حجت اجاقی یکی از هنرمندان شهرستان و با موضوع آیه های قرآن، اشعار سعدی، حافظ، مولانا و… با خط نستعلیق به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز