خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی کشور در رشت مطرح کرد:

حمایت از برگزاری همایش‌های ثبت در راستای حفاظت از میراث طبیعی کشور

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۱۲۶

معاون میراث فرهنگی کشور از برگزاری همایش های ثبت در راستای حفاظت از میراث طبیعی کشور اعلام حمایت کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، نشست اختتامیه همایش ثبت میراث طبیعی در موزه میراث روستایی رشت برگزار شد.

محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور در این برنامه ضمن ابراز خوشنودی از شرایط موزه میراث روستایی گیلان بواسطه منحصر به فرد بودن آن در کشور و خاورمیانه گفت: امید است با برگزاری اینگونه همایش‌های ثبت میراث طبیعی و فرهنگی کشور بتوانیم گام‌های مهم و مثبت مثمر ثمری در جهت حفظ و نگهداری میراث طبیعی صورت گیرد.

وی از تلاش‌های همکاران و اعضای کمیته طبیعی ادارات کل که دست اندرکاران این امر هستند تشکر ویژه کرد و با اعلام این نکته که جریان ثبت میراث طبیعی سرعت بیشتری پیدا کرده است از برگزاری این همایش در سایر استانها کشور خبر داد و گفت برگزاری این همایش در استان‌های کشور باعث ترغیب جوامع مختلف به منظور حفاظت از میراث طبیعی خواهد شد.

طالبیان برگزاری این همایش ها در سطح کشور را نیازمند برنامه ریزی، تبیین و ساز و کار مناسب دانست و برگزاری آن را گامی رو به جلو، جهت حفظ میراث طبیعی و فرهنگی دانست.

معاون میراث فرهنگی کشور ثبت کویر لوت و جنگل‌های هیرکانی در میراث طبیعی جهان را گامی بسیار موثر و مهم برای کشور دانست و ابراز امیدواری کرد: با همت و همیت گام های بزرگتری برداریم و با رعایت و به کارگیری ضوابط جهانی بتوان در حفظ آن توفیقات مورد نظر حاصل آید.

در ادامه این نشست شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی گیلان ضمن تبریک هفته دولت و خوش آمد گویی به مدعوین و میهمانان کشوری و استانها در همایش شورای ثبت میراث طبیعی کشور، از برگزاری این همایش در استان گیلان ابراز خرسندی کرد و از همه همکاران اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان به خاطر تلاش های مصرانه شان در برگزاری این همایش و برنامه های هفته دولت تشکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: این اداره کل در هفته دولت ۳۷ برنامه افتتاحیه در سراسر استان داشته و اقدام به برگزاری همایش تخصصی کرده که بی شک بدون تلاش های شبانه روزی همکاران امکان پذیر نبوده است.

وی ابراز امیدواری کرد : با ثبت این آثار طبیعی در فهرست میراث طبیعی کشور نسبت به حفظ و نگهداری آن ها اقدامات و کوشش بیشتری صورت گیرد.

در پایان این مراسم از کتاب میراث طبیعی ایران رونمایی گردید و اولین جلد از این کتاب به رسم یادبود به مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان تقدیم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز