خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای قضایی استان گیلان:

رسالت قوه قضائیه فراتر از کار قضایی است/ استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای پیشگیری از وقوع جرائم

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۵۰۷

حجت الاسلام و المسلمین خلیلی با اشاره به وظیفه دستگاه قضایی در رسیدگی به دعاوی و اعمال مجازات مجرمان و متخلفان، ابراز داشت: رسالت قوه قضائیه فراتر از کار قضایی است و باید در تمامی حوزه های مدیریتی حضور داشته باشد.

به گزارش ایلنا از رشت، نشست ماهانه شورای قضایی استان به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین خلیلی در آغاز سخنان خود در این نشست با بیان اینکه تکیه گاه و نقطه اتکا همه ما در برابر وسوسه های درونی و دشمنان بیرونی تنها خداوند متعال است، تصریح کرد: اگر مراقبت و نظارت الهی نباشد از لغزش ها در امان نخواهیم بود.

وی با اشاره به وظیفه دستگاه قضایی در رسیدگی به دعاوی و اعمال مجازات مجرمان و متخلفان، ابراز داشت: رسالت قوه قضائیه فراتر از کار قضایی است و باید در تمامی حوزه های مدیریتی حضور داشته باشد.

وی از عدم انسجام مدیریتی به عنوان یک آسیب در پیشبرد امور استان یاد کرد و اظهار داشت: استان گیلان به لحاظ زیرساخت های عمرانی جای کار بسیاری دارد و نیاز است تا دادگستری با ایجاد هماهنگی بین مدیران استانی به این موضوع ورود کند.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه تاکید کرد: هنر مدیریت در یک استان همراه کردن مسئولان دستگاه های مختلف در جهت عمران و آبادانی است و دستگاه قضایی استان در راستای حفظ حقوق عامه بر انتصاب مدیران نظارتی جدی خواهد داشت.

این مقام ارشد قضایی با اشاره به حجم بالای ورودی پرونده ها در محاکم و اهمیت اقدامات پیشگیرانه از سوی دستگاه های مسئول گفت: دادگستری با نظارت بر بخش های اجرایی در پیگیری تخلفات مدیران قاطعانه عمل خواهد کرد.

وی تغییر کاربری اراضی کشاورزی و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی را از اهم مسائل استان عنوان کرد و اظهار داشت: مردم باید نسبت به حفظ اراضی ملی حساس بوده و این امر مهم را از مسئولان نیز مطالبه کنند.

رئیس کل دادگستری گیلان، فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در ایجاد مطالبه گری در جامعه را بسیار موثر دانست و گفت: استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد به دستگاه قضایی برای پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات کمک خواهد کرد.

وی در پایان ضمن قدردانی از زحمات احمد سیاوش پور رئیس کل سابق دادگستری گیلان، ابراز امیدواری کرد که در ادامه نیز در مسیر پیشرفت و ارتقاء دستگاه قضایی در استان گام های موثری برداشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز