خبرگزاری کار ایران

مدیر کل زندان‌های گیلان درخواست کرد:

نشست هم اندیشی تخصصی در راستای اشتغال و توانمند سازی مددجویان

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۱۷۷

در بازدید مدیر کل زندان‌ها و مدیرکل فنی و حرفه ای استان گیلان از کارگاه های اشتغال نسوان و لاکان رشت، انجام نشست هم‌اندیشی تخصصی در راستای اشتغال و توانمند سازی مددجویان از سوی سید حمید حسینی مطرح شد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد حسینی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان به همراه یوسفی رئیس آموزش فنی و حرفه ای شهرستان رشت ، سید حمید حسینی مدیر کل زندان‌های گیلان و هیات همراه ضمن بازدید از کارگاه اشتغال و حرفه آموزی زندان زنان رشت و زندان مرکزی  از میزان عملکرد ، برنامه ها، فعالیت‌های این مرکز با خبر شدند. 

در این بازدید سید حمید حسینی مدیرکل زندان‌های گیلان خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲۷۸۸ نفر مددجویان کل استان تحت آموزش فنی و حرفه ای قرار گرفتند که ۱۴۶۴ نفر موفق به دریافت گواهینامه فنی و حرفه ای شدند.

وی‌ با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۶۶ نفر از مددجویان نسوان استان در دوره‌های آموزشی قالی بافی، خیاطی، اشتغال نشسته،قلاب بافی ، وسایل زینتی ، چرم دوزی و دیگر موارد آموزشی مشغول به فعالیت بوده که پس از  یادگیری و آموزشهای لازم با حضور در کلاس های مربیان فنی و حرفه ای و کسب مهارت‌های لازم وارد کارگاه ها می شوند .

مدیر کل زندان‌های گیلان در ادامه افزود :با توجه به اینکه در زندان نسوان  برخی از مددجویان واجد الشرایط در حال ادامه تحصیل در مقطع کار و دانش هستند سعی بر این شده است تا کد رشته هایی را که منطبق با فنی حرفه ای است به مددجویان آموزش داده شود تا این ارتباط آموزشی قطع نشده و مددجویان بتوانند بصورت علمی و عملی دوره ها را به پایان برسانند.

سید حمید حسینی در پایان خاطر نشان کرد: نباید مددجویان در دوران تحمل کیفر اوقات فراغت خود را بیهوده سپری کنند و باید با داشتن برنامه‌ها و نشست های تخصصی و خرد جمعی با دیگر ارگان ها و نهادها در راه اشتغال و آموزش افراد و خانواده های‌شان گام‌های موثری برداشته تا زندانیان بعد از آزادی با داشتن دانش و تخصص و توانمندی لازم با دید بهتری در اجتماع حاضر شوند تا بتوانند با ایجاد مشاغل پایدار علاوه بر امنیت و آرامشی که برای خانواده های‌شان مهیا می‌سازند از تسهیلاتی که مرکز مراقبت بعد از خروج زندانهای گیلان و دیگر نهادهای مرتبط برای آنان در نظر گرفته اند بهره لازم را برده تا دیگر افراد را نیز مشغول به آموزش و اشتغال پایدار کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز