خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

برداشت ۱۸۰ هزار تن کیوی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۹۴۲

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به برداشت ۱۸۰ هزار تن کیوی از باغات استان، گفت: سال گذشته ۷۰ هزار تن کیوی از گیلان صادر شد.

به گزارش ایلنا از رشت، علی درجانی با اشاره به اینکه استان گیلان رتبه دوم کشور در سطح کشت کیوی در کشور دارد، اظهار کرد: این محصول یکی از محصولات شاخص استان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در گیلان بیش از ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به پرورش و تولید کیوی اختصاص یافته است، افزود: استان‌های گیلان و مازندران در زمینه تولید محصول کیوی پیشگام هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه ۷۰ هزار تن از صادرات محصول کیوی در سال ۹۷ مربوط به گیلان بوده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود که امسال ۱۸۰ هزار تن کیوی در گیلان برداشت شود.

وی از صادرات ۲۳۰ هزار تن محصولات کشاورزی در گیلان اشاره و تصریح کرد: اقدامات خوبی برای توسعه تولید محصول کیوی در استان در حال انجام است که افزایش نهالستان‌ها، تأسیس تعاونی کیوی‌کاران گیلان، پژوهشکده مرکبات در رامسر که ایستگاه تحقیقاتی آن در آستارا راه‌اندازی شده از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

درجانی با بیان اینکه گیلان نیازمند ۴۰۰ هزار تن ظرفیت سردخانه‌ای است، بیان کرد: عمده سردخانه‌های گیلان در شهرستان‌های تالش، رودسر و رشت وجود دارد و یکی از سیاست‌های دولت بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی این بوده که هیچگونه محدودیتی در صدور مجوز سردخانه ایجاد نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز