خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

گردشگری خارجی را به دلیل حجاب رها کرده ایم/ توریست دنبال فساد و فحشا نیست/ در مواجهه با تحریم عجولانه رفتار کردیم

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۹۳۴

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه بخش مهم گردشگری خارجی را به دلیل حجاب رها کرده ایم در صورتی که حجاب خانم های مملکت ما چیزی متفاوت از توریست ها نیست، گفت: توریست دنبال فساد و فحشا نیست بلکه دنبال دیدن تمدن باستان ایران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، الیاس حضرتی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جلسه کارگروه رفع موانع تولید که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: برجام با وجود گرد و غباری که در داخل ایجاد کرد و مخالفین شدید و طوفانی که داشت در بحث اشتغال و پایین آمدن نرخ تورم و برقراری آرامش در منطقه و کشور موثر بود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اردیبهشت سال گذشته دو میلیون و هشتصد هزار بشکه نفت صادر کردیم و آمریکایی ها احساس خطر کردند، خاطرنشان کرد: آن زمان سه قطعنامه علیه ما در سازمان ملل تا مرحله تصویب بردند که با وتو و عدم موفقیت همراه شد و در این راستا موفقیتی نداشتند.

با نامیدی و بی اعتمادی مردم مواجه شده ایم

حضرتی با تاکید بر اینکه با روی کار آمدن ترامپ و تبلیغات و تخریب علیه ایران، اقتصاد ایران نیز از آن تاثیر گرفت، گفت: ایجاد تلاطم داخلی بعد از خروج از برجام و بی سامانی به لحاظ روحی و روانی در داخل مشکل ایجاد کرد و با نوسانات ارزی و بی اعتمادی و ناامیدی مردم مواجه شده ایم.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه از اردیبهشت امسال تصمیمات اساسی گرفته شد و دشمن هرروز با اقدام و تحریم جدید به جلو آمد، گفت: بر این اساس در پنج حوزه مختلف سیاستهای جدیدی پیش گرفته شد و سیاست مقاومت فعالانه و عدم رضایت به تسلیم و جنگ در دستور کار نظام قرار گرفت.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه همه مسئولان کشور یکدست و یک زبان دنباله‌رو پنج استراتژی برون رفت از وضعیت فعلی شده اند، افزود: ایران اعلام کرد اگر ما نفت صادر نکنیم مطمئنا شما هم نخواهید توانست و بر این اساس استفاده از ظرفیتهای برجام و جلوگیری از صفر رسیدن صادرات نفت در دستور کار قرار گرفت.

وی  با تصریح بر اینکه سیاست ما فعال تر کردن کشورهایی که در منطقه با ما هماهنگ هستند، است تا اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار دهیم، خاطرنشان کرد: سرنگونی با اقتدار پهپاد امریکایی و اقدامات انجام شده در خلیج فارس به آمریکایی ها ثابت کرد که ایران در عزم خود جدی است.

حضرتی گفت: اصلاح ساختار بودجه در دستور جدی نظام قرار دارد و این  آرزویی بود که در گذشته های دور داشته ایم اما همت نداشته ایم که اقتصاد بدون نفت داشته باشیم.

وی با اذعان بر اینکه فرصتی تاریخی برای کشور ایجاد شده که اقتصاد ایران بدون اتکا به نفت باشد و تحریم های آمریکا مسئولان ایران را به این سمت سوق داده است به ظرفیت های کشور اشاره کرد و گفت: بخش معدن از بخشهای مظلوم کشور است که توجه جدی به این ظرفیت نشده است‌.

گردشگری خارجی را به دلیل حجاب  رها کرده ایم

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه بخش مهم گردشگری خارجی را به دلیل حجاب  رها کرده ایم در صورتی که حجاب خانم های مملکت ما چیزی متفاوت از توریست ها نیست، تاکید کرد: توریست دنبال فساد و فحشا نیست بلکه گردشگران خارجی که به ایران می آیند دنبال دیدن تمدن  باستان ایران هستند.

وی با بیان اینکه  عدم مدیریت صحیح در مصرف انرژی بین  افرادی که پر مصرف هستند یکی دیگر از مشکلات عدیده کشور است، اذعان داشت: اقتصاد ما بانک محور است و این یک آسیب تلقی می شود و بانکها با املاکی که در رهن برده بودند ارزش افزوده پیدا کردند تا کمی از ورشکستگی نجات پیدا کنند.

در مواجه با تحریم عجولانه رفتار کردیم

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در مواجه با تحریم عجولانه رفتار کردیم و بیش از حد نیاز کالاهای اساسی وارد کردیم، گفت: این موضوع باعث تقاضای حبابی مردم شد.

عضو فراکسیون امید سپس به حضور خود در گیلان اشاره و با بیان اینکه مسوولیت برای بنده اهمیتی ندارد مگر اینکه که بخواهد گرهی از کشور باز شود، افزود: پروژه اینکه کل استان گیلان منطقه آزاد شود را در فکر می پرورانم.

حضرتی با اشاره به اینکه امروز بعنوان رییس کمیسیون اقتصادی مجلس آماده ام تا چند کار اساسی برای گیلان انجام دهم، گفت: اگر نیاز به حضور تمام وزرا در گیلان باشد این کار را خواهم کرد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز