خبرگزاری کار ایران

آیت الله فلاحتی در دیدار مدیران صندوق کارآفرینی امید گیلان:

متولیان صندوق کارآفرینی امید به دنبال ایجاد اشتغال به ویژه در روستاها باشند/ بنگاه های کوچک تولیدی را تقویت کنید

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۱۳۰

نماینده ولی فقیه در گیلان هجوم بی رویه زمین خواران به روستاها را تهدیدی برای استان عنوان کرد و گفت: گیلان مورد طمع زمین خواران، جلگه خواران و کوه خواران واقع شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیر و معاونان صندوق کارآفرینی امید گیلان اظهار کرد: از بدو تاسیس صندوق کارآفرینی مایه امید در جامعه شده است.

وی به تمرکز صندوق کارآفرینی امید در روستاها اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط به وجود آمده برای مهاجرت نکردن روستائیان به شهرها از اینکه در راستای اشتغالزایی در روستاها متمرکز شدید خوب است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بعضی از آسیب های اجتماعی و حاشیه نشینی در شهرها معلول مهاجرت روستائیان به شهرها است، تصریح کرد: بسترهای عمرانی برق، گاز، راه روستایی و … در بیش از ۹۰ درصد روستاهای گیلان فراهم است و باید برای اشتغالزایی در روستاها برنامه ریزی کرد.

آیت الله فلاحتی، هجوم بی رویه زمین خواران به روستاها را تهدیدی برای گیلان دانست و بیان کرد: گیلان مورد طمع زمین خواران، جلگه خواران و کوه خواران واقع شده است و به لحاظ عوامل مختلف روستائیان مجبور به فروش زمین خود می شوند.

وی با تاکید بر تقویت بنگاه های کوچک تولیدی، خاطرنشان کرد: بنگاه های کوچک زوبازده اند و آسیب های آنها کم است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار ایجاد رابطه صندوق کارآفرینی امید با بانک ها، جهاد کشاورزی و محیط زیست شد و اظهار کرد: هنوز مردم از فعالیت ها و برنامه های صندوق کارآفرینی اطلاعی ندارند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی امید باید برای جوانان کارآفرین تسهیلاتی ایجاد کند، یادآور شد: اگر آموزش های لازم به کشاورزان داده شود می توانند ده ها محصول را در اراضی خود کشت کنند.

وی ادامه داد: متولیان صندوق کارآفرینی امید منتظر مراجعه کارآفرینان نمانند بلکه به دنبال جوانان برای ایجاد اشتغال به ویژه در روستاها بروند.

امام جمعه رشت بر بازرسی و نظارت بر تسهیلات پرداختی توسط صندوق کارآفرینی امید تاکید کرد و افزود: اینکه تسهیلات پرداختی منجر به اشتغال پایدار شود، مهم است.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر حمایت جوانان، خاطرنشان کرد: حمایت تنها مالی نیست بلکه جوانان نیازمند حمایت های معنوی هستند.

وی، حمایت معنوی از تقویت مادی را مهم تر دانست و اضافه کرد: به اراده برای کار و تولید کارآفرینان توجه داشته باشید.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز