خبرگزاری کار ایران

برگزاری نشست تخصصی صنایع دستی با محوریت رشتی دوزی و لباس محلی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۳۲۸

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: نشست تخصصی صنایع دستی با محوریت رشته های، رشتی دوزی و لباس محلی در گیلان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان ، این نشست در محل سالن کنفرانس موزه میراث روستایی با حضور 43 نفر از هنرمندان رشته‌های رشتی‌دوزی و لباس محلی از شهرستان های رشت، لنگرود، تالش، رضوانشهر، رودسر، لاهیجان، بندر انزلی و آقای میثم نواییان رئیس پژوهشکده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان و کارشناسان حوزه معاونت صنایع دستی برگزار شد.

این نشست با هدف توسعه و ترویج صنایع دستی و بررسی مشکلات هنرمندان رشته های رشتی دوزی و لباس محلی استان برگزار شد.

همچنین در این نشست هنرمندان حاضر با چگونگی دریافت مهر اصالت، ایجاد تشکل تخصصی حصیر بافی ، مرواریدبافی و بامبو بافی ، برگزاری نمایشگاه و نحوه حضور در نمایشگاه ها آشنا شدند.

در ادامه جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد و هنرمندان با ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی و درجه‌بندی تولیدات هنرمندان اشاره کردند .

سپس اعضای هیأت مؤسس تشکل صنفی رشته‌های رشتی دوزی و لباس محلی تعیین شدند. در پایان هنرمندان از موزه میراث روستایی و فضاهای دارای قابلیت نمایش و عرضه محصولات صنایع دستی بازدید به عمل آوردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز