خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت احوال گیلان خبر داد:

صدور کارت ملی هوشمند برای 98 درصد گیلانی ها

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۴۷۷

مدیرکل ثبت احوال گیلان با اشاره به اینکه یک میلیون و ۹۰۰ هزار کارت ملی هوشمند برای شهروندان این استان صادر شده است، گفت: این تعداد معادل ۸۹ درصد جمعیت واجد شرایط دریافت کارت ملی است.

به گزارش ایلنا از رشت،قاسم روحانی‌فر مدیرکل ثبت احوال گیلان در نشست خبری اظهار داشت: صدور کارت ملی هوشمند یکی از مهم‌ترین برنامه های سازمان ثبت احوال کشور در سال‌های اخیر بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون برای ۸۹ درصد شهروندان گیلانی کارت ملی هوشمند صادر شده است، اظهار کرد: از سال ۹۲ تا پایان تیر امسال یک میلیون و ۹۰۰ هزار کارت هوشمند ملی برای گیلانی‌های واجد شرایط صادر شد.

روحانی‌فر با بیان اینکه استان گیلان دارای دو میلیون و ۵۴۰ هزار نفر جمعیت است، افزود: ۲ میلیون و ۱۴۰ هزار نفر جمعیت بالای ۱۵ سال گیلان واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند.

وی ادامه داد: گیلان جز استان‌های برتر در صدور کارت هوشمند ملی در کشور است.

مدیرکل ثبت احوال گیلان در ادامه به برخی از مزایای صدور کارت ملی هوشمند اشاره کرد و گفت: گسترش دولت الکترونیک، شناسایی آسان‌تر افراد، کاهش تقلب و امضای الکترونیکی از مزایای کارت هوشمند ملی است.

وی یادآورشد: در راستای صدور کارت ملی هوشمند در استان گیلان ۲۴ اداره، یک سیستم سیار در رشت، ۲۵ اداره پست و ۴۷ دفتر پیشخوان  با اداره کل ثبت احوال استان همکاری می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز