خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان:

سواحل گیلان برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز پایش می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۸۱۲

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره ساخت و سازهای غیرمجاز در سواحل دریا گفت: رصد و پایش هوایی سواحل استان برای برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز ساحلی آغاز می شود.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، حمیدرضا آبایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان  در حاشیه بازدید هوایی از سواحل شهرستان با اشاره به مدیریت سواحل و به وجود آمدن عارضه هایی همچون ساخت و ساز در دریا و حریم آن، اظهار داشت: با توجه به مباحث گردشگری و مسائلی که متاسفانه موجب خرید و فروش اراضی در استان شده است، اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با سرعت این عارضه ها را شناسایی کرده و نسبت به آن واکنش نشان می دهد که خوشبختانه در این راه دستگاه های نظارتی با بنادر همراه هستند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه با مجموعه فعالیت های بندر و کمک دستگاه های نظارتی اقدامات موثری در راستای آزادسازی سواحل صورت پذیرفته است، خاطرنشان کرد: براساس بند ۲۲ ماده ۳ آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی مصوب سال ۱۳۴۸ مجلسین و الحاقیه تبصره مصوب سال ۱۳۸۷ و بند ۷ قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتی ها در بنادر مصوب سال ۱۳۹۵ مجلس شورای اسلامی، سازمان بنادر و دریانوردی موظف است ضمن تامین امنیت و ایمنی بنادرکشور، اعم از مناطق آزاد تجاری-صنعتی، ویژه اقتصادی و سرزمین اصلی از ساخت و ساز و یا بهره برداری از تاسیسات و تجهیزات فاقد مجوز از این سازمان از طریق مراجع ذیصلاح قانونی جلوگیری کند.

دکتر آبایی سیستم جایروپلن را بسیار کارآمد در مبحث شناسایی وضعیت ساخت و ساز سواحل و حریم دریا دانست و گفت: با استفاده از عکس و نقشه‌های گرفته شده توسط سیستم جایروپلن، می‌توان موجب شناساسی کلیه سواحل و وضعیت به روز آنان شد.

وی با بیان اینکه گشت شناسایی کلیه سواحل گیلان را در دستورکار خواهیم داشت، تصریح کرد: امروز به منظور اطمینان از شرایط ایمنی و همچنین تخصص خلبانان جایروپلن بازدید و پروازی با آن انجام دادیم که می‌توان گفت در شرایط مطلوبی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز