خبرگزاری کار ایران

فرماندار فومن مطرح کرد:

در مدیریت پسماند روستاها با مشکل مواجه هستیم/تعزیرات و صمت نظارت بر گرانفروشی را در فومن افزایش دهند

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۳۳۴

فرماندار فومن با بیان اینکه هم اکنون در زمینه مدیریت پسماند در روستاها با مشکلاتی مواجه هستیم گفت: باید آثار زباله از چهره روستاهای شهرستان فومن زدوده شود.

به گزارش ایلنا از فومن، محمود قاسم‌نژاد نماینده عالی دولت در شهرستان فومن صبح امروز در جلسه کارگروه سلامت  شهرستان توجه به بهداشت فردی و محیطی را از وظایف مهم دستگاه‌های متولی نظیر شهرداری‌ها، شبکه بهداشت، دامپزشکی و تعزیرات دانست و اظهار داشت: مدیریت پسماند یکی دیگر از موضوعاتی است که همواره باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه سهل انگاری در زمینه مدیریت پسماند موجب به خطر افتادن سلامت جامعه می‌شود، یادآور شد: هم اکنون بخشی از پسماندها برای بازیافت منتقل می شوند اما همواره باید مدیریت اصولی در این زمینه مورد توجه قرار بگیرد و با برنامه ریزی مناسب و مدیریت شده در این راستا گام برداشت و صرفا به فکر جمع آوری زباله نباشیم.

در مدیریت پسماند روستاها با مشکل مواجه هستیم

قاسم نژاد با بیان اینکه هم اکنون در زمینه مدیریت پسماند در روستاها با مشکلاتی مواجه هستیم، یادآور شد: هیچگونه توجیه و کوتاهی در این زمنیه قابل‌قبول نبوده و اگر فردی نمی‌تواند وظایف خود را به درستی انجام دهد بهتر است مدیریت را واگذار کند.

فرماندار فومن تاکید کرد: باید آثار زباله از چهره روستاهای شهرستان فومن زدوده شود.

شهرداری فومن  سگ های ولگرد را ساماندهی کند

وی مدیریت در حوزه سگهای ولگرد را از دیگر وظایف برخی دستگاهها نظیر شهرداری ها دانست و افزود: به همه مخلوقات خداوند باید به دیده احترام نگریست و آزار رساندن و زجر دادن حیوانات نیز مخالف آموزه های قرآنی و دینی ما است اما وجود سگهای ولگرد در سطح شهر سبب نگرانی بسیاری از خانواده ها شده که نیاز است در این زمینه برای جلوگیری از انتقال بیماری مشترک انسان با دام شهرداریها اقدامات موثری را صورت دهند. راهکار این اقدام نیز بر اساس دستورالعمل کشوری تدوین و ابلاغ گردیده و وظایف دستگاهها بخصوص شهرداران در آن مشخص شده است که باید بر اساس آن عمل کند.

قاسم نژاد با اشاره به لزوم پایش مستمر مکان‌های عرضه مواد غذایی، پروتئینی، لبنی ، رستورانها و… خواستار تشدید نظارت‌ها و برخورد با متخلفین شد و افزود: جرائم باید بازدارنده باشد و ضمن تنبیه فرد متخلف از تکرار تخلفات توسط سایر افراد جلوگیری کند.

از عرضه دام ذبح شده در روستا جلوگیری شود

فرماندار فومن با تاکید بر لزوم جلوگیری از ذبح دام در سطح ییلاقات و روستاهای شهرستان و عرضه مستقیم آن بدون نظارت دامپزشکی یادآور شد: متولیان امر برای جلوگیری از به خطر افتادن سلامت شهروندان از اینگونه رفتارهای پرخطر بهداشتی جلوگیری کنند.

لزوم افزایش کیفت آب شرب روستایی در شهرستان

قاسم نژاد سلامت آب را دیگر موضوع حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: در سطح روستاها باید نظارت و کنترل دقیقتری برای تضمین سلامت آب شرب و افزایش کیفیت آن صورت گیرد و این موضوع همواره مورد توجه فرمانداری و کمیته برنامه ریزی شهرستان بوده و اعتباراتی نیز به آن اختصاص داده شده است.

در سال جدید بیش از ۵ میلیارد تومان برای دستگاههایی که به نوعی با سلامت جامعه سر و کار دارند اعتبار گذاشته شده است.

تعزیرات و صمت نظارت بر گرانفروشی در فومن را افزایش دهند

وی از تعزیرات حکومتی و اداره صمت شهرستان فومن خواست که با کمک اتحادیه ها؛ نظارت ها را در زمینه بهداشت و گرانفروشی افزایش دهند.

فرماندار فومن در پایان اظهارات خود اطلاع رسانی در زمینه سلامت را حائز اهمیت و حساس عنوان کرد و با انتقاد از انتشار برخی اخبار جعلی در کانالهای خبری گفت: نباید با انتشار برخی اخبار غیرواقعی اسباب نگرانی مردم را فراهم آوریم و سلامت روانی جامعه را بهم بریزیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز