خبرگزاری کار ایران

لاهوتی در گفتگو با ایلنا:

به دلیل کمبود منابع خلاف سازها به پرداخت جریمه سوق داده می شوند/کمیسیون ماده صد اگر رای درست صادر کند خلاف سازی انجام نمی شود

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۸۴۳

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه کمسیون ماده۱۰۰باید عامل بازدارنده باشد نه رافع افزود: امروز این کمیسیون در شهرداری ها رافع است و آنها را به سمت دریافت جریمه از سازندگان راهنمایی می کند.

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرها و اذعان مدیران شهرداری به عدم وجود ابزار قانونی مناسب برای برخورد با این موضوع اظهار داشت: در مورد ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرها ،شهرداری ها بالاترین ابزار قانونی را جهت تخریب این ساخت و سازها در دست دارد.اما گاهی به دلیل کمبود منابع مالی آنها را به جریمه نقدی سوق می‌دهند.

 وی با اشاره به اینکه  کمسیون ماده ۱۰۰ اگر ۶ماه رای درست صادر کند دیگر ساخت و ساز غیرقانونی انجام نمی‌شود گفت: اینکه شهرداری بگوید ابزار حقوقی لازم جهت رای به تخریب نداریم را بنده قبول ندارم .

بالاترین ابزارهای قانونی دردست شهرداری ها است

عضو فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجلس  با تاکید بر اینکه بالاترین ابزارهای قانونی دردست شهرداری هاست که شامل یک نماینده دادگستری ،یک نماینده شورای شهر ویک نماینده ولی کشور می باشد خاطرنشان کرد:با وجود این ابزار قانونی شهرداری می‌تواند به راحتی در این مورد ورود کند.

کمسیون ماده۱۰۰باید عامل بازدارنده باشد نه رافع

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه کمسیون ماده۱۰۰باید عامل بازدارنده باشد نه رافع افزود: امروز این کمیسیون در شهرداری ها رافع است و  آنها را  به سمت دریافت جریمه از سازندگان راهنمایی کرده و به تخریب ساخت و سازهای سوق نمی دهد.

نماینده مردم لنگرود  خاطرنشان کرد: سازنده وقتی می سنجد  با پرداخت مبلغ جریمه می‌تواند ساخت و ساز خود را انجام دهد  به پرداخت جریمه اقدام می‌کند و این‌گونه ساخت و سازهای غیرقانونی در شهر‌ها افزایش می یابد لذا لازم است شهرداری ها به جای جریمه باید رای به تخریب چنین ساخت و سازهایی باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز