خبرگزاری کار ایران

برگزاری نشست کارگروه ویژه پسماند رشت و سراوان با حضور فرماندار رشت

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۲۸۳

در جلسه کارگروه ویژه پسماند شهرستان رشت قدردانی فرماندار در خصوص اقدامات صورت گرفته از شهردار و مجموعه شهرداری رشت در زمینه سایت تخلیه زباله سراوان مطرح شد.

به گزارش ایلنا از رشت، پیگیری تخلیه سایت زباله سراوان ، با تشکیل جلسه کار گروه ویژه پسماند شهرستان رشت و سراوان در سالن اجتماعات فرمانداری رشت با حضور میر شمس مومنی زاده فرماندار رشت برگزار شد. 

در این جلسه فرماندار رشت ،پس از ارائه گزارش های شهرداری رشت و ادارات مرتبط ضمن قدردانی از تلاشهای تیم اجرایی شهرداری رشت که نتیجه و خروجی فعالیت های آن در این بازه زمانی کوتاه هم قابل رویت است گفت: ما به عنوان مسئولان شهری باید قول هایی در راستای ارائه خدمات به شهروندان بدهیم که متناسب با توان بالقوه و بالفعل ما باشد، در این شرایط مردم به اندازه توان و پتانسیل های موجود از ما انتظار دارند و مشاهده عملکردهای مختلف برایشان ملموس تر خواهد بود.

اما در حال حاضر چون قول داده شده ،در مدت زمان باقی مانده باید حرکات و اثرات قابل قبولی برای ارائه به مردم انجام شود.

مومنی زاده همچنین در ادامه بر تفکیک زباله از مبدا و انشعاب برق تصفیه خانه نیز تاکید کرد و اضافه کرد: حل مشکل سراوان اولویت استانی است و چرخه اداری امور نباید باعث ایجاد اختلال و وقفه در پیشرفت کار شود .

ناصر حاج محمدی شهردار رشت نیز در این جلسه در خصوص ارایه برنامه های اجرایی در زمینه ساماندهی و تخلیه سایت زباله سراوان گفت: در حال حاظر به صورت همزمان در حال پیگیری ۱۴ موضوع در این راستا اعم از تامین اعتبار، ساخت و ساز ، مشاوره، و سایر موارد هستیم.

وی با اشاره به تلاش شهرداری رشت در زمینه راه اندازی سایت زباله سوز سراوان ، و اهمیت خدمت رسانی مطلوبتر به شهروندان افزود: در حال حاضر شهرداری رشت ۱۲۱میلیارد تومان از دستگاه های اجرایی طلبکار است که با توجه به عدم دریافت مطالبات از ارگان های گوناگون و درآمد بسیار اندک ،و بدهکاری های بسیار شهرداری ،سبب کندی در روند اجرا و یا توقف پروژه های شهرداری شده است.

همچنین با بیان اینکه تعرض به محیط زیست خسارت های جبران ناپذیری را به بار خواهد آورد ادامه داد: خوشبختانه بعد از گذشت مدت زمان زیادی شهرداری مناطق از خواب غفلت بیدار شده و وضعیت پاکیزگی و نظافت شهر نسبت به گذشته بهتر شده و امیدوارم مشکل سایت سراوان با سرعت بیشتری پیگیری و حل شود.

وی تاکید کرد: در طول ۴۰ سال گذشته مشکلات بسیاری در خصوص زباله سراوان پدید آمده که، در طول مدت زمان کوتاه قابل حل نخواهد بود .روند ایجاد سایت تخلیه سراوان رضایت بخش است و استانداری در زمینه تامین منابع مورد نیاز پیگیری های لازم را انجام می دهد، که در این خصوص با دستگاه های اجرایی دیگر و ارگان های متولی مربوطه نظیر دادستانی و منابع طبیعی در زمینه تملک زمین مربوطه نیز هماهنگی های لازم صورت پذیرفته است.

در پایان نیز کارشناس پیگیری زباله سوز از پیگیریهای انجام شده در سازمان شهرداریها به ابلاغیه بودجه جدیدی که برای سه شهر ساری، نوشهر و رشت اختصاص پیدا کرده گفت و افزود : بواسطه عدم تحویل قطعی زمین که در پرده ای از ابهام قرار دارد، اگر تحویل زمین انجام نشود اعتبار به پروژه شهرهای ساری و نوشهر اختصاص خواهد یافت و در صورت تحویل زمین هم، برای بخشی از ۲۵ درصد ابتدای قرارداد و هم احداث ابنیه به شهرداری رشت بودجه اختصاص می یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز