خبرگزاری کار ایران

مدیر امور منابع آب شهرستان‌های رودسر و املش خبر داد:

لایروبی 40 کیلومتر از انهار اصلی شهرستان‌های رودسر و املش

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۸۰۵

محمد حسین کریمی از لایروبی 40 کیلومتر از انهار اصلی شهرستان‌های رودسر و املش خبر داد.

به‌گزارش ایلنا از رودسر، محمدحسین کریمی مدیر امور منابع آب شهرستان‌های رودسر و املش با اعلام اینکه به منظور خدمات‌رسانی مطلوب برای فصل زراعی سال جاری 40 کیلومتر از انهار اصلی شهرستان‌های رودسر و املش لایروبی شده است، گفت: در فصل آبیاری جاری، تعداد 48 مورد از سر دهنه‌های خاکی در محدوده شهرستان‌های رودسر و املش، احیاء و بازسازی کامل شده است.

کریمی گفت: با عنایت به تخریب بسیار گسترده مسیر انهار منشعب از رودخانه پلرود طی سیلاب­‌های فصلی گذشته، با تلاش شبانه­ روزی و با استفاده از چندین دستگاه بولدوزر، بیل مکانیکی و لودر، نسبت به حفر مسیر جدید برای انتقال بهینه آب زراعی در انهار مذکور و احیای کامل سردهنه­ های نوده، گزافرود، خاناپشتان و غیره اقدام کردیم.

مدیر امور منابع آب شهرستان های رودسر و املش افزود ؛ همچنین عملیات خطیر ترمیم و تثبیت پایه­ های ناو انتقال آب در منطقه کهلستان املش و ترازسازی لوله­ های انتقال آب، که در سیلاب مهرماه 97 دچار آسیب جدی شده بود، با تلاش شبانه­ روزی پرسنل امور منابع آب و شرکت بهره‌برداری از شبکه­ های آبیاری و زهکشی و با انتقال ادوات لازمه از محل سد سفیدرود، اجرا شد و ضمن تثبیت پایه­ ها ناو آب ‌بر و تراز نمودن لوله­ ها، آب در محل نهر نه محل املش جاری شد.

وی ادامه داد ؛ نظر به اهمیت آب بندانها تعداد 4 پهنه آب­بندان در منطقه املش و رودسر، که تاکنون لایروبی نشده بودند ، مورد لایروبی و بهسازی قرار گرفت و با تأمین لوله­ ها، دریچه و شیرآلات تنظیم آب، مسیر ورودی و خروجی آن­ها بهسازی شده است.

وی گفت : تعمیرات، بازسازی و تأمین اقلام اساسی از جمله الکتروپمپ، لوله و اتصلات 17 حلقه چاه کشاورزی و همچنین 4 باب ایستگاه پمپاژ، به منظور آبرسانی مطلوب به اراضی شالیزاری در فصل آبیاری سالجاری انجام گرفت. 

کریمی ادامه داد: برای نخستین بار در فصل آبیاری جاری عملیات بهره‌برداری از دو حلقه چاه­ عمیق در روستاهای حسن­ سرا و کرفستان رودسر و همچنین چاه عمیق مشکله در شهرستان املش آغاز گردید تا کشاورزان منطقه از ثمرات آن بهره­ مند گردند ، همچنین به منظور تهیه و نصب تعداد 5 فقره دریچه تنظیم آب در محل­های مورد نظر نیز اقدامات لازم بعمل آمد.

محمد حسین کریمی مدیر امور منابع آب شهرستان های رودسر و املش در پایان گفت : با لطف و عنایات الهی و به همت مدیریت و پرسنل شرکت آب منطقه­ ای گیلان، امرخدمات رسانی به کشاورزان مناطق رودسر و املش در فصل زراعی جاری، به نحو مقتضی انجام گرفت و به حمدالله، اولین عملیات برداشت محصول نیز در روستاهای شیرایه و ترشایه رودسر آغاز گردیده است و به یاری خدای قادر متعال، به زودی شاهد برداشت این محصول در سایر نقاط نیز خواهیم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز