خبرگزاری کار ایران

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین حفاظتی جنگل های هیرکانی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۲۳۷

کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین حفاظتی میراث جهانی جنگل های هیرکانی در گیلان برگزار می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، شهرود امیر انتخابی گفت : 13 سال بعد از نخستین تلاش ها برای ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی که باقی مانده از دوران سوم زمین شناسی ( عصر دایناسورها)است، سرانجام 14 تیرماه سال 98 در چهل و سومین اجلاس جهانی یونسکو در کشور آذربایجان، از دو میلیون هکتار وسعت این جنگل‌ها در ایران ، 306 هزار هکتار آن در فهرست میراث جهانی یونسکو به نام ایران ثبت شد.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان افزود : ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی تاثیر بسزایی در معرفی شایسته و حرفه‌ای این اثر بی نظیر طبیعی به جهانیان دارد و ضرورت حفاظت و مدیریت آن بر اساس استانداردهای جهانی و بر پایه مشارکت مردمی را بیش از پیش آشکار می‌کند. ثبت آثار جهانی تاثیر زیادی بر رونق گردشگری و اقتصادی کشور صاحب اثر داشته و باعث جذب منابع مالی و بهبود زیرساخت‌ها می شود.

امیر انتخابی ادامه داد : برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین حفاظتی میراث جهانی ویژه کارکنان یگان حفاظت این اداره کل ، منابع طبیعی و محیط زیست نیز در راستای اجرایی کردن برنامه جامع گردشگری برای جنگل های هیرکانی است.

این کارگاه روز چهارشنبه دوم مرداد ماه سال‌جاری در محل موزه میراث روستایی گیلان برگزار خواهد شد و شرکت برای عموم علاقه مندان آزاد است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز