خبرگزاری کار ایران

قدردانی از نقش بارز مجموعه کتابخانه های عمومی گیلان در پیگیری اتمام پروژه کتابخانه مرکزی

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۰۲۰

فاطمه تنهایی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان در جریان بازدید از پروژه کتابخانه مرکزی رشت از نقش بارز مجموعه کتابخانه های عمومی استان گیلان به عنوان تنها بهره‌بردار پروژه کتابخانه مرکزی رشت در پیگیری اتمام این مجموعه قدردانی کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، فاطمه تنهایی با همراهی پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، معاونین، مشاور پروژه کتابخانه مرکزی رشت، پیمانکار و جمعی از مسئولین اداره کل راه و شهرسازی از پروژه کتابخانه مرکزی رشت بازدید کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان در این بازدید که به منظور بررسی وضعیت این پروژه بزرگ فرهنگی صورت پذیرفت، با بیان اینکه این پروژه در صورت تکمیل می تواند سهم عمده ای در رفع مشکلات در حوزه مطالعاتی استان گیلان ایفا کند از نقش بارز و سازنده اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان به عنوان تنها بهره بردار پروژه کتابخانه مرکزی رشت قدردانی کرد.

فاطمه تنهایی همچنین با اشاره به وضعیت منابع مالی در سال جاری، اظهار امیدواری کرد با اختصاص بودجه کافی بصورت پلکانی این پروژه استانی تکمیل و به اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان و مردم فرهنگ دوست گیلان اهدا شود.

تنهایی همچنین در جریان بازدید از پروژه کتابخانه مرکزی در نشست ویژه ای با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، مشاور، پیمانکار و مسئولین راه و شهرسازی در جریان اقدامات انجام شده، اعتبارات صرف شده و میزان اعتبار مورد نیاز برای اتمام آن قرار گرفت.

کرمی: کتابخانه مرکزی رشت در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ کشور سهم اندکی درتامین فضای مطالعاتی دارد

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز در این بازدید در گزارشی از روند پیگیری این اداره کل در خصوص تکمیل کتابخانه مرکزی رشت گفت: کمبود فضای کتابخانه های عمومی موجود در رشت جوابگوی انتظارات و مراجعات مردم نیست.

پریسا کرمی با بیان اینکه اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان برنامه ریزی دقیق و منسجمی برای هر متر مربع فضای کتابخانه مرکزی رشت درنظر دارد، گفت: با تکمیل و بهره برداری از این مجموعه کلیه فضای کامل کتابخانه مرکزی در اختیار مراجعین و علاقمندان به مطالعه قرار خواهد گرفت.

وی به بخش های مختلف این کتابخانه عمومی نیز اشاره کرد و گفت: دارا بودن بخش هایی نظیر گویا و بریل، سالن های مطالعه اختصاصی برای پژوهشگران، سالن های مجزای مطالعه برای بانوان و آقایان، بخش مستقل کودک، نوجوان، بخش مجزای مرجع، امانت و مخازن کتاب و نیز سالن های اجتماعات و جلسات از ویژگی های منحصر بفرد این مجموعه است.

کرمی همچنین به فضای اندک این مجموعه درمقایسه با کتابخانه های مرکزی مشهد، اردبیل، یزد و دیگر شهرستان ها نیز اشاره کرد و گفت: شهر رشت که روزگاری به عنوان شهر اولین ها و پایتخت فرهنگ و تمدن ایران مطرح بوده و امروز بسیاری از افتخارات خود را مدیون وجود فرهیختگان این دیار است، می تواند با هم افزایی میان مسئولین و دست اندرکاران صاحب مجموعه ای فرهنگی بنام کتابخانه عمومی مرکزی رشت شود، اما تکمیل این بنا در مقایسه با برخی از شهرها که پیشینه ای فرهنگی چون رشت ندارند سهم اندکی در رفع مشکلات در حوزه سرانه فضای مطالعه ایفا خواهد کرد.

وی همدلی موجود در بین مسئولین استانی، نمایندگان مردم شهرستان رشت در مجلس و مسئولین اجرایی را در سال جاری بسیار سازنده و در راستای اتمام این کتابخانه عمومی دانست.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز