خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره منابع آب شهرستان صومعه سرا تشریح کرد:

اهم اقدامات در راستای آبرسانی مطمئن به کشاورزان صومعه سرا

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۲۹۳

سرپرست اداره منابع آب شهرستان صومعه سرا مهمترین اقدامات این اداره را در فصل آبیاری سال جاری تشریح کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، افشین جارچی سرپرست اداره منابع آب شهرستان صومعه سرا گفت: جهت آبرسانی مطمئن به کشاورزان صومعه سرا حدود 115 کیلومتر از انهار و زهکش های شهرستان لایروبی انجام شد.

وی با اشاره به حفر چاه عمیق در برخی روستای شهرستان افزود: در فصل آبیاری جاری 30 ایستگاه پمپاژ آب سطحی و 15 حلقه چاه عمیق تعمیر و راه اندازی شد.

سرپرست اداره منابع آب شهرستان صومعه سرا با تأکید بر نظارت و همکاری در خصوص توزیع عادلانه آب کشاورزی در شالیزارهای شهرستان اظهار داشت: 20 دستگاه دریچه تقسیم آب در سطح شهرستان تعمیر و یا ساخته و همچنین 30 شاخه کانال مستهلک در سطح شبکه مدرن آبیاری نیز تعویض شد.

افشین جارچی با اشاره به سردهنه سازی 20 دهنه از انهار منشعب از رودخانه ها بالاخص در مناطق سنتی آبخور افزود: در فصل آبیاری جاری حدود 80 درصد از آب بندانهای شهرستان آبگیری و جهت آبیاری شالیزارها مورد استفاده قرار گرفت.

سرپرست اداره منابع آب شهرستان صومعه سرا اعلام داشت : با لطف پروردگار و همت و کمک کشاورزان عزیز و تلاش همکاران شرکت آب منطقه ای و شرکت بهره برداری و آبیاری و زهکشی ، هیچ مشکلی در تامین آب شالیزارهای شهرستان وجود ندارد.

شایان ذکر است شهرستان صومعه سرا حدود 28 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز