خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون ترافیک شورای رشت عنوان کرد:

روان‌سازی ترافیک با حذف برخی از میادین

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۹۹۶

رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل و ترافیک شورای ‌شهر رشت اظهار داشت: متأسفانه نصب نرده‌های خط ویژه خیابان امام خمینی (ره) باعث نارضایتی شهروندان، اهالی و کسبه منطقه شده و سبب بروز چندین حادثه در این محدوده شده است.

به گزارش ایلنا از رشت،چهل و هفتمین جلسه کمیسیون حمل‌ و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با حضور رییس، اعضای کمیسیون و مدیران شهرداری برگزار شد.

رییس کمیسیون حمل‌ و نقل و ترافیک شورای اسلامی ‌شهر رشت با تاکید بر اهمیت رضایت و امنیت جانی شهروندان، اظهار داشت: متأسفانه نصب نرده‌های خط ویژه خیابان امام خمینی (ره) باعث نارضایتی شهروندان، اهالی و کسبه منطقه بود و سبب بروز چندین حادثه در این محدوده گردید.
 
حامد عبدالهی با اشاره به اینکه تصمیمی برای حذف خط ویژه وجود ندارد، افزود: امیدواریم بتوانیم با شیوه‌ای جدید این مشکل در خط ویژه خیابان امام (ره) را برطرف کنیم و موضوع حذف کردن خط ویژه نیست و تنها هدف اصلاح مشکلات در این پروژه است.
 
احمد رمضانپور عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا، حوزه ترافیک را بسیار با اهمیت و تخصصی دانست و تصریح کرد: حمل‌ و نقل یک بحث بسیار تخصصی بوده و می‌توان با همراهی و اضافه کردن افراد با تجربه و صاحب‌ نظر به این کمیسیون که دارای اهمیت بسیار زیادی است، به حل مشکلات و معضلات سطح شهر کمک بسیار کرد.
 
اسماعیل حاجی پور، دیگر عضو کمیسیون حمل‌ و نقل و ترافیک شورای شهر رشت، بیان داشت: مهم‌ترین بحث ما امروز موضوع تراموا است. در خصوص خط ویژه و BRT باید با صبر و حوصله بیشتری رفتار کنیم. به‌ هیچ ‌عنوان نباید اجازه دهیم خط ویژه از بین برود زیرا از هدف اصلی که تراموا است دور خواهیم شد.
 
وی برای تشریح مراحل رسیدن به تراموا گفت: اکنون دیپلم ما خط ویژه، لیسانس BRT و فوق ‌لیسانس ما تراموا است که باید این مراحل را به ترتیب بگذرانیم تا بتوانیم به تراموا برسیم. در خط ویژه نیازی به نرده‌های غول‌ پیکر نیست که تمام مسیر را مسدود کند و میتوان از چشم گربه‌ای و ماهیچه‌های پلاستیکی و یا حتی خط کشی هم استفاده کرد.
 
عضو کمیسیون حمل ‌و نقل و ترافیک شورای شهر رشت افزود: با نصب دوربین می‌توان بخشی از مشکل خط ویژه را برطرف کرد. شورای شهر خواستار پرداخت جریمه از سوی شهروندان نیست اما اگر کسی اصرار بر تخلف دارد، باید او را با جریمه هوشیار کنیم تا خط ویژه شکل و نظم پیدا کند.
 
معاون حمل ‌و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت نیز گفت: طرح خط ویژه بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان به مرحله اجرا رسید. پس از اینکه شهردار سابق دستور جمع‌آوری نرده‌های فلزی خط ویژه را دادند از استانداری با این موضوع مخالفت شد.
 
فرامرز جمشیدپور ادامه داد: به همین منظور طرح دو رینگ را برای همان محدوده مطرح کردیم ولی نرده‌های خط ویژه مزاحم اجرای طرح دو رینگ بود و در همین راستا توانستیم نظر استانداری را برای جمع آوری نرده ها جلب کنیم.
 
وی افزود: برای اینکه به لحاظ قانونی مشکلی به وجود نیاید، می‌بایست مصوبه کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر و کمیته فنی را به استانداری ارسال نماییم تا این موضوع در آنجا بررسی شود.
 
با نظر اعضای کمیسیون ادامه بررسی لایحه بازنگری خط ویژه خیابان امام در خصوص جمع‌آوری نرده‌های خط ویژه به سه هفته بعد موکول شد.
 
رئیس سازمان حمل‌ و نقل بار و مسافر شهری در خصوص طرح بازنگری خطوط تاکسی خیابان امام به توشیبا پیشنهاد داد که تمدید کارت شهری منوط به تائید سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهری شهرداری رشت باشد تا بتوان تاکسی‌های فعال را شناسایی نمود.
 
پیمان پارسا بیان داشت: در روزهای بارانی بیش از ۶۰ درصد تاکسی‌ها در خیابان‌ها حضور ندارند اما با این روش می‌توانیم تاکسی‌های شهری را ملزم به حضور نماییم.
 
احمد رمضانپور نرگسی تأکید کرد: افرادی از خارج از شهر رشت به این شهر می‌آیند و رشت برای آن‌ها تبدیل به شهری امن برای مسافرکشی شده است. چنین مسئله‌ای در شهرهای دیگر مانند لاهیجان وجود ندارد. به دلیل مدیریت صحیح امتیاز تاکسی در شهر لاهیجان دو برابر رشت است؛ موضوع تاکسی ها در شهر رشت نیاز به اقدامی جدی دارد تا شهروندان بتوانند به بهترین نحو از خدمات حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.
 
عضو کمیسیون حمل‌ و نقل و ترافیک شورای شهر رشت با تأکید بر ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی در سطح شهر رشت، گفت: شهروندان با استفاده از پارکینگ‌ها احساس آرامش بیشتری دارند و اگر پارکینگ‌های طبقاتی در محدوده چهارگانه شهر احداث شود، امری مفید برای ترافیک شهر خواهد بود.
 
حامد عبدالهی در خصوص بازنگری میادین سطح شهر رشت خواستار اقدامات لازم جهت حذف هرچه سریعتر میادین دارای اولویت جهت روان‌سازی ترافیک شد و افزود: المان‌های موجود در این میادین که جهت روان‌سازی ترافیکی حذف خواهند شد را می توان به میادینی که دارای اِلِمان نیستند، انتقال داد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز