خبرگزاری کار ایران

سرپرست استانداری گیلان مطرح کرد:

معرفی درست تاریخی و فرهنگی گیلان/ نهضت میرزاکوچک خان مینیاتوری از جمهوری اسلامی

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۹۹۴

سرپرست استانداری گیلان گفت: گردشگری مولفه ممتاز گیلان و عامل موثر رونق اقتصادی آن است که بهره‌گیری از ظرفیت های آن جز با معرفی صحیح داشته های تاریخی و فرهنگی گیلان و اهتمام جدی به حفظ و حراست از آنها میسر نیست.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع با تبریک فرارسیدن ولادت خجسته امام رضا(ع) و تقدیر از مدیریت اسناد و کتابخانه ملی، یاد مشروطه خواهان و آزاد اندیشان گیلانی را گرامی داشت و گفت: اسناد و کتب تاریخ ایران عزیز مملو از سابقه کهن تاریخی گیلان و نقش آفرینی پر رنگ مردمان آن است.

سرپرست استانداری گیلان افزود: گیلان در دوره معاصر در عرصه های مختلف به ویژه سیاسی و اجتماعی  نقش آفرین بوده و به واسطه موقعیت ژئوپلیتیک و دروازه اروپا بودن آن اهمیت بسیاری در تاریخ مدرن ایران دارد.

وی خاطرنشان کرد: آشنایی با اندیشه های آزادی خواهی و بینش سیاسی گیلانیان موجب شد تا دسته دسته برای نجات جنبش مشروطه خواهی بعنوان اولین غریو آزاداندیشی مردم ایران، راهی پایتخت شوند.

وی ادامه داد: نهضت میرزاکوچک‌خان‌جنگلی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب مینیاتوری از جمهوری اسلامی بود، از جمله نخستین نهضت های استقلال خواهانه است که از گیلان زمین برخاسته و امروز هم این استان به تعبیر رئیس جمهور فخر سرزمین ایران محسوب می شود.

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به تلاش های دکتر عزت‌الله نگهبان از اواخر دهه ۳۰ و اوایل دهه ۴۰ با هدف تهیه‌ اطلس باستان‌شناسی گیلان و یافته هایی که هم اینک از مطالعات آن استاد ارجمند از سوابق تاریخی گیلان بدست آمده، گفت: دست یافته‌های این محقق گویای اهمیت این استان در جفرافیای‌فرهنگی ایران است.

زارع تصریح کرد: گیلان شخصیت‌های ممتاز علمی، فرهنگی، ادبی و دینی بسیاری در عرصه های ملی را معرفی کرده که از نمونه های بارز آن استاد دکتر محمد معین و علمای برجسته ای همچون آیت الله بهجت و آیت الله محمدی گیلانی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: گردشگری مولفه ممتاز گیلان و عامل موثر رونق اقتصادی آن است و بهره گیری از ظرفیت های آن جز با شناساندن صحیح داشته های تاریخی گیلان و اهتمام جدی به حفظ و حراست از آنها میسر نیست.

زارع تاکید کرد: لازم است تا در مقطع کنونی به میراث تاریخی و فرهنگی گیلان با نگاهی نو و خلاقانه بنگریم و حفاظت محیط زیست را جدی‌تر بگیریم تا در مقوله صنعت گردشگری برای این استان ارزش افزوده بیشتری را به خود تخصیص دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز