خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مالیاتی گیلان خبر داد:

تحقق 99/9 درصدی درآمدهای مالیاتی گیلان در سال 97/افزایش 400 میلیارد تومانی برای امسال

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۰۸۶

مدیرکل امور مالیاتی گیلان با بیان اینکه در سال گذشته هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی از سوی کشور برای استان در نظر گرفته شده بود، گفت: برای امسال نیز کسب هزار و 400 میلیارد تومان مالیات در استان گیلان هدف‌گذاری شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، جواد انوری به‌مناسبت فرا رسیدن هفته مالیات در کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق آمارهای موجود در سال 97 بالغ بر هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی یعنی 99/9 درصد از هدف‌گذاری‌های تعیین شدن در این بخش در استان گیلان محقق شده است.

کسب مالیات هزار و 400 میلیارد تومانی در سال 98

مدیرکل امور مالیاتی گیلان با بیان اینکه در سال گذشته اخذ و دریافت معادل هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی از سوی کشور برای استان در نظر گرفته شده بود، گفت: برای امسال نیز کسب هزار و 400 میلیارد تومان مالیات در استان گیلان هدف‌گذاری شده است که امیدواریم درصد بالایی از آن تحقق پیدا کند.

انوری حرکت نظام اقتصادی کشور در مسیر کسب درآمدهای غیرنفتی و تکیه بیشتر به درآمدهای مالیاتی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: رقم مالیات‌ها هرساله به نسبت عادلانه‌ و کاملاً مشخصی افزوده می‌شود اما آن‌چه که در افزایش درآمدهای مالیاتی کشور نقش به‌سزایی دارد بحث توسعه فرهنگ مالیاتی است.

وی پر کردن اظهارنامه‌های مالیاتی توسط مؤدیان مختلف در رده‌ها و بخش‌های مختلف اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: مؤدیان مالیاتی در کشور به سه گروه تقسیم می‌شوند که در دسته نخست، مؤدیان حقیقی و حقوقی و به بیان دیگر افرادی که فعالیت‌های اقتصادی بسیار زیادی دارند قرار گرفته‌اند.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان با بیان اینکه افرادی که دارای دفاتر هزینه‌ای هستند در گروه دوم مؤدیان مالیاتی قرار دارند افزود: افرادی که در حوزه مشاغل ضعیف فعالیت دارند و گردش درآمدی آنان در مقایسه با دو گروه ذکر شده در سطح پایین‌تری است نیز در رده سوم جدول مؤدیان مالیاتی حضور دارند.

انوری از توافق دوجانبه بین سازمان امور مالیاتی کشور و اتاق اصناف سخن گفت و افزود: طبق این توافقنامه درصد افزایش مالیات افرادی که تا 25 میلیون ریال درآمد دارند صفر است و به‌جای آن معادل 5 درصد به مالیات آن‌هایی که از 2 میلیون و 500 هزار تا 5 میلیون تومان درآمد ماهیانه دارند اضافه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مالیات افراد و مشاغلی که درآمد ماهیانه آنان بالاتر از 5 میلیون تومان است معادل 9 درصد افزایش پیدا می‌کند گفت: پس از اخذ مالیات‌های تحقق یافته در استان گیلان و تمام مراکز کشور، درآمدهای مذکور به خزانه دولت واریز و از آن‌جا بر اساس یک نظام مشخص تخصیص آن انجام می‌شود.

تحقق 99/9 درصدی درآمدهای مالیاتی گیلان

مدیرکل امور مالیاتی گیلان تشویق و حمایت از مردم در کنار تحقق رونق تولید را از جمله اهداف نظام مالیاتی کشور دانست و افزود: در حال حاضر نسبت درآمدهای مالیاتی کشور به تولید ناخالص داخلی حدود 9 درصد است که طبق هدف‌گذاری‌های انجام شده این نسبت باید به حدود 11 درصد افزایش پیدا کند.

انوری با بیان اینکه ‌25 درصد درآمد ناخالص برخی از کشورها به وسیله درآمدهای مالیاتی محقق می‌شود خاطرنشان کرد: مالیات بر ارزش افزوده نیز از مترقی‌ترین مالیات‌های دنیا است به طوری‌که محاسبه آن بر اساس یک سازوکار مشخص و سپس دریافت آن هم‌اکنون در سطح بیش از 180 کشور دنیا رواج دارد.

وی مطرح شده بحث مالیات بر ارزش افزوده در کشورمان را از سال ‌87 مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: از مجموع 9 درصد مالیاتی که هرساله در کشور اخذ می‌شود و در جدول درآمدهای ناخالص کشور قرار دارد 5 درصد آن مالیات، 3 درصد آن مالیات بر ارزش افزوده و 1 درصد آن مربوط به سطح سلامت است.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان با بیان اینکه از سال 87 تاکنون هزار و 200 میلیارد تومان به دهیاری‌ها و شهرداری‌های گیلان از محل دریافت مالیات تخصیص پیدا کرد افزود: دستگاه‌‌های نظارتی نحوه هزینه کرد این اعتبارات توسط سازمان‌ها و نهادهای مختلف را بر عهده داشته و آن را به‌صورت دقیق رصد می‌کنند.

انوری با اشاره به اینکه تاکنون 17 هزار میلیارد تومان در سطح کشور بابت مالیات سلامت در کشور هزینه شده است گفت: فرآیند ایجاد نظام جامع مالیاتی در کشورمان در حال تکمیل شدن است و امیدواریم با مشارکت رسانه‌ها و با همکاری اصناف بتوانیم قدم‌های مثبتی در مسیر فرهنگ‌سازی مالیات برداریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز