خبرگزاری کار ایران

موج جدید آغاز بارش‌ها در گیلان/ رگبار و رعد و برق شدید همراه با کاهش نسبی دما در استان

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۸۱۱

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان با اشاره به موج جدید بارشی در استان، از وقوع رگبار و رعد و برق در بعضی نقاط به صورت موقتی شدید خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، مازیار غلامی گفت: تحلیل جدیدترین نقشه های هواشناسی نشان دهنده عبور تناوبی امواج ناپایدار تا اوایل هفته آینده از منطقه است که بر این اساس طی این مدت، گاهی افزایش ابر، وزش باد و رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ (در مناطق مستعد بویژه ارتفاعات و دامنه ها) پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر موارد مذکور، کاهش نسبی دما بین ۲ تا ۴درجه سلسیوس مورد انتظار است همچنین با توجه به ماهیت بارش های رگباری، در بعضی نقاط رگبار و رعدوبرق و وزش باد، موقتی شدید پیش بینی می شود.

غلامی به بخش های مختلف کشاورزی نظیر شالیکاران، مرغداری ها، گلخانه داران، پرورش دهندگان ماهی و … توصیه کرد که ضمن توجه به شرایط بارش رگبار و رعدوبرق، اقدامات لازم را بعمل آورند.

وی همچنین از بخش های مختلف اجرایی استان همچون مدیریت بحران، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، شرکت های آب و برق، سازمان آتش نشانی و … خواست با توجه به این اطلاعیه، تمهیدات لازم را به عمل آورند.

غلامی، آسمان فردا استان را کمی تا نیمه ابری، بعضی نقاط ابری، رگبار و رعد و برق و وزش باد، کاهش نسبی دما پیش بینی کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز