خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان خبر داد:

اختصاص ۳۰ میلیارد تومان از منابع ملی به پروژه تصفیه فاضلاب جنوب شهر

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۶۵۲

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان از منابع ملی به پروژه تصفیه فاضلاب جنوب شهر خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیر عامل آبفای گیلان در نود و نهمین جلسه شورای شهر رشت با اشاره به اعتماد شورا به آبفا در سال گذشته برای  اجرای تبصره سه اظهار داشت: یکی از چالش های شهر رشت حاشیه نشینی است و در همین راستا در تلاشیم تا آب آشامیدنی مناسب برای این مناطق رشت نیز فراهم شود.

حسینی با بیان اینکه از محل تبصره ۳ میزان ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کسب نمودیم، افزود: این درآمد را برای سه پروژه تکمیل تصفیه خانه جنوب شهر رشت، اجرای جمع آوری آب های سطحی خیابان معلولین رشت و اجرای خط انتقال جنوب شهر رشت برنامه ریزی نمودیم.
 
وی با اشاره به دیدار هفته قبل با دکتر نوبخت بیان کرد: پیگیری هایی درباره تصفیه فاضلاب جنوب مسکن مهر شهر رشت شد و با کمک  دولت در نهایت ۳۰ میلیارد تومان بودجه برای این پروژه در نظر گرفته شد.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به لزوم استفاده از اعتبارات ملی برای اتمام پروژه ها افزود: در کمیته فنی تکمیل پروژه های نیمه تمام فاضلاب شهری مطرح شود و با تلاش های بیشتر منابع مالی برای اتمام پروژه ها از طریق منابع ملی تامین شود.
 
فاطمه شیرزاد با اشاره به مناطق دارای مشکل فاضلاب، تصریح کرد: در فصول گرم سال وضعیت این مناطق شهر بسیار اسفناک است و سلامت مردم به خطر می افتد.
 
وی با اشاره به تعامل ایجاد شده میان آب و فاضلاب شهری و مدیریت شهری، تاکید کرد: سیاست شورای اسلامی شهر رشت تکمیل طرح های نیمه تمام نیست و دولت می بایست دغدغه های بیشتری برای این مشکلات داشته باشد و شورای شهر نیز در این راه به مجموعه آبفا کمک خواهد نمود.
 
رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت، تصریح کرد: وضعیت فاضلاب بهداشتی در شهرک صبا و سیاه اسطلخ به هیچ عنوان قابل قبول نیست و می بایست توجه بیشتری به افزایش اعتبارات لازم برای بازسازی و ایجاد فاضلاب بهداشتی شهر رشت انجام شود.
 
بهراد ذاکری عضو شورای شهر رشت نیز بیان داشت: ما در حال دریافت عوارضی از مردم در سطح شهر هستیم تا اتفاقات بهتری در شهر رخ دهد، اما بنده به عنوان عضو شورای شهر هنوز مطلع نیستم که در بخش های مختلف رودخانه آلایندگی چه میزان است. شورای شهر تا زمانی که نداند چه اتفاقی در رودخانه های شهر رشت در حال رخ دادن است، نمی تواند برنامه ریزی و اقدام مناسبی انجام دهد. در بحث رودخانه ها تا زمانی که مطالعات انجام نشود نمی توان برنامه ریزی مناسبی انجام دهیم .
 
در ادامه ناصر حاج محمدی شهردار شهر رشت نیز تاکید کرد: در تمام جهان همه ساختمان ها باید دارای تصفیه خانه باشند اما اگر می خواهیم اورژانسی این اقدام را انجام دهیم و می خواهیم BOD و COD کاهش یابد بتوانیم نقاطی که از طریق بیمارستان‌ها و کارخانجات وارد رودخانه می شود را کاهش داد تا سپس مشکل فاضلاب خانگی را برطرف کنیم.
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز