خبرگزاری کار ایران

آیت الله فلاحتی:

بصیرت افزاییِ به موقع از کارکردهای سپاه است/ وحدت رویه در برنامه های فرهنگی گیلان لحاظ شود

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۰۲۱

نماینده ولی فقیه در گیلان توجه به موضوع اخلاق جوانان را مهم دانست و گفت: بصیرت افزایی به موقع از کارکردهای سپاه است و جوانان باید از مسائل روز اطلاع داشته باشند.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار ارکان فرماندهی و مدیریتی شجره طیبه صالحین سپاه قدس گیلان با اشاره به در کنار هم قرار گرفتن روحانیون و سپاه از زمان دوران دفاع مقدس تاکنون اظهار کرد: وجود سپاهی و روحانی در کنار همدیگر افتخار است.

استاد شجره طیبه صالحین گیلان با بیان اینکه رابطه سپاه با حوزه های علمیه در نهایت همبستگی است، تصریح کرد: امر مذکور باید تداوم پیدا کند.

آیت الله فلاحتی بر درست کردن زیربناهای فکری جامعه تاکید کرد و گفت: توجه به عقاید جوانان حائز اهمیت است و باید روی عقاید مردم کار شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش بیان احکام شرعی برای جوانان باید تلاش شود، بیان کرد: مردم از پاسداران مسائل شرعی و احکام را انتظار دارند ضمن اینکه روحانیون باید احکام اسلام را برای جوانان بیان کنند.

امام جمعه رشت، توجه به موضوع اخلاق جوانان را مهم دانست و خاطرنشان کرد: بصیرت افزایی به موقع از کارکردهای سپاه است و جوانان باید از مسائل روز اطلاع داشته باشند.

آیت الله فلاحتی، پاسداران را پدر معنوی بسیجیان توصیف کرد و یادآور شد: حوصله و سعه صدر در انجام برنامه ها به ویژه درباره نوجوانان و جوانان حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر تقویت روحیه معنوی در جامعه، اظهار کرد: گلزار شهدا به ویژه مزار شهدای مدافع حرم بهترین مکان برای تقویت و ارتقای روحیه معنوی است و مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید دارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار باز بودن مساجد در مناطق مختلف استان شد و بیان کرد: مساجد باید در ایام الله های مختلف باز باشد.

آیت الله فلاحتی، خواستار توجه و برنامه ریزی برای اجرای پیام گام دوم انقلاب شد و افزود: مقام معظم رهبری در بخش توصیه ها تعداد ۷ محور علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمن و سبک زندگی را بیان فرمودند.

وی با بیان اینکه ۲ محور معنویت و اخلاق و سبک زندگی باید مبنای فعالیت شجره طیبه صالحین باشد، تصریح کرد: فعالیت مذکور نیاز به مطالعه پیوسته دارد ضمن اینکه دقت و سرعت در کار تبلیغ مهم است.

استاد درس شجره طیبه صالحین گیلان بر مطالعه کتاب با موضوع های اخلاقی و سبک زندگی به ویژه کتاب های اخلاقی شهید دستغیب و مطهری تاکید کرد و گفت: تبلیغ چهره به چهره بسیار موثر بوده ضمن اینکه سخنرانی عمومی تاثیرگذار است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه می خواهیم نسلی تربیتی کنیم تا در آینده در عرصه های مختلف نظام تاثیرگذار باشند، بیان کرد: حلقه شجره طیبه صالحین تشکیل شده از جوانان در کنار روحانیون فاضل است.

وی به وجود ۲ هزار و ۵۰۰ طلبه گیلانی در حوزه علمیه قم اشاره کرد و افزود: تعداد یک هزار طلبه مرد و یک هزار و ۸۰۰ نفر طلبه خواهر در حوزه های علمیه گیلان تحصیل می کنند.

امام جمعه رشت با تاکید بر ساماندهی مراکز فرهنگی گیلان، خاطرنشان کرد: وحدت رویه در اجرای برنامه های فرهنگی موثر است و به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، تبلیغات اسلامی گیلان، و امور مساجد فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نسبت به جلوگیری از موازی کاری تذکر دادیم.

آیت الله فلاحتی به احترام مردم به روحانیون در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: وارث عالمانی هستیم که در قرن های گذشته خون دل خوردند و اکنون روحانیت در اوج عزت است.

وی با اشاره به اینکه بستر برای فعالیت عالمان دین در جامعه فراهم است، اظهار کرد: ساماندهای حوزه های علمیه گیلان از جمله برنامه های در حال انجام است.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه سپاه را بر آمده از دل مردم دانست و بیان کرد: امروز سپاه عزت را برای کشور به ارمغان آورد و با سرنگونی پهپاد آمریکایی این کشور را به زانو در آورده است.

آیت الله فلاحتی بر فعالیت شجره طیبه صالحین در ۳ بخش عقاید، احکام و اخلاق تاکید کرد و افزود: تعداد ۸ میلیون نفر جوان پای کار، انقلابی و آتش به اختیار در شجره طیبه صالحین باید مسائل شرعی را بدانند.

معنویت و اخلاق بیمه کننده انقلاب است

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در دیدار مذکور معنویت و اخلاق را مبنای حرکت بسیج عنوان کرد و گفت: معنویت و اخلاق بیمه کننده انقلاب است.

سردار محمد عبدالله پور به موضوع معنویت و اخلاق در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: حفظ جوانان کشور در مقابل هجمه فرهنگی بیش از حد دشمن از اهداف شجره طیبه صالحین است.

معنویت و اخلاق هدایت کننده جوانان در جامعه است

معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه قدس گیلان نیز در دیدار مذکور با اشاره به اینکه اغناسازی افرادی که در دست اندرکار حوزه تربیت و تعلیم هستند بسیار مهم است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب ۷ توصیه در پیام گام دوم انقلاب دارند که یکی از این موارد معنویت و اخلاق است.

حجت الاسلام رضا صدیق، معنویت و اخلاق را هدایت کننده جوانان در جامعه عنوان کرد و یادآور شد: اخلاق و معنویت با دستور و فرمان تحقق پیدا نمی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز