خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد:

تشکیل انجمن تخصصی سلولزی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۱۶۷

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تشکیل انجمن تخصصی سلولزی در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، فرهاد دلق‌پوش در حاشیه بازدید استاندار گیلان و برخی از مدیران مرتبط از شهر صنعتی رشت بیان کرد: تشکیل انجمن تخصصی صنعت سلولزی می‌تواند بستر مناسبی را جهت زراعت صنعتی چوب و رفع نیازهای توسعه این صنعت فراهم کند که در این راستا این انجمن تخصصی تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به حجم سرمایه گذاری انجام شده در صنایع چوب و ام دی اف در استان گفت: با راه اندازی این طرح‌های صنعتی موجود در گیلان، حجم تولید نئوپان و ام دی اف به پنج میلیون مترمکعب در سال خواهد رسید و گیلان بدون تردید قطب صنعت سلولزی کشور است.

وی حضور استاندار در شهر صنعتی رشت را نشان‌دهنده نظر ویژه استاندار به بخش صنعت و تولید دانست و گفت: چنانچه بسترهای تشویقی لازم برای زارعان حرفه‌ای چوب فراهم شود و الگوی کشت مناسبی را هم فرهنگ سازی کنیم، قطعاً مشکل تامین مواد اولیه این صنعت در گیلان برطرف خواهد شد.

دلق پوش تشکیل انجمن صنعت سلولزی را در اتخاذ راهکارهای عملیاتی بسیار مناسب دانست و بیان کرد: باید از گونه‌های مرغوب تست شده و از نوع درختان زود رشد با توجه به پتانسیل‌های اقلیمی گیلان بهره ببریم تا هم حفاظت و احیاء جنگل‌ها و هم تامین مواد اولیه کارخانجات سلولزی، رونق اقتصاد و اشتغال استان محقق شود.

وی استفاده مطلوب از اراضی ۶۳ هزار هکتاری موجود را برای ایجاد ارزش افزوده ضروری عنوان و تصریح کرد: تولید و مصرف چوب در گیلان باید با ارزش افزوده و بهره وری بالا همراه شود و این مهم جز با انجام کشت صنعتی و استفاده از گونه‌های درختی مناسب امکان پذیر نخواهد شد.

به گفته دلق پوش؛ در واقع با این کار صنعت چوب و صنایع وابسته به آن تقویت شده و حتی منجر با افزایش اشتغال بومیان منطقه نیز خواهد شد.

رئیس سازمان صمت گیلان از تصویب حذف تعرفه وارداتی و صدور مجوز واردات چوب با پوست بعنوان راهکاری دیگر برای رفع مشکل صنعت سلولزی استان خبر داد و گفت: هم اکنون به دلیل مشکل تامین مواد اولیه از صدور مجوز جدید در این صنعت خودداری می‌کنیم و در حال پیگیری هستیم تا بحث واردات و کشت صنعت چوب تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز