خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری گیلان:

میانگین رسیدگی به پرونده‌های قضایی در گیلان از 40 روز عبور نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۸۴۶

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه میانگین رسیدگی به پرونده های قضایی در استان گیلان از 40 روز عبور نمی‌کند، گفت: میانگین رسیدگی به پرونده های حقوقی در گیلان 90 روز است.

به گزارش ایلنا از رشت، احمدی سیاوش پور در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت 7 تیر و نامگذاری این روز بنام شهید بهشتی بر پیکره این سازمان را افتخاری برای قوه قضائیه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون دشمنان همواره بدنبال آن هستند تا انقلاب را از برخورداری نخبگان و انسان‌های توانمند خالی کنند، تصریح کرد: ترورهای دشمنان همه در راستای خالی کردن انقلاب از نخبگان و یاران امام (ره) بود.

سیاوش پور، با اشاره به این جمله تاریخی امام (ره) که شهید بهشتی یک ملت بود، افزود: با شهادت شهید بهشتی انقلاب مسیر خود را قدرتمندتر دنبال می کند و تمام توطئه های دشمنان علیه ملت ایران نافرجام مانده است.

وی ملت ایران را ملتی عزتمند در اذهان عمومی بیان و خاطرنشان کرد: ملت ایران با تدبیر رهبری همواره بر مشکلات فائق و توطئه های دشمن را خنثی می کند.

رئیس کل دادگستری گیلان، رسانه ها را امین دستگاه های اجرایی با مردم دانست و گفت: رسانه ها ارتباط مطلوبی با قوه قضائیه در گیلان دارند.

وی سال 97 را سالی با شرایط متفاوت در قوه قضائیه بیان کرد و افزود: انتخاب آیت الله رئیسی به عنوان رئیس دستگاه قضایی از اتفاقات خوب بود، که رسیدگی به امور مردم و امر قضاوت اولین اولویت کاری ایشان در دستگاه قضاست.

سیاوش پور، نظارت بر حسن اجرای قوانین و پیشگیری را از دیگر ماموریت های قوه قضائیه عنوان و  تاکید کرد: دستگاه قضایی با قدرت در مقابل تعرض به سواحل، منابع طبیعی، جاده ها برخورد می کند.

سیاوش پور با بیان اینکه سال گذشته، 500 هزار پرونده در چرخه رسیدگی دستگاه قضایی در استان قرار گرفت، گفت: از این تعداد 280 هزار پرونده به عنوان پرونده جدید ثبت شده است.

وی تعداد شعب حل اختلاف در استان را 222 شعبه عنوان کرد و افزود: از این تعداد 180 شعبه شهری و 42 شعبه روستایی است.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان اینکه میانگین رسیدگی به پرونده‌های قضایی در استان گیلان از 40 روز عبور نمی‌کند، گفت: میانگین رسیدگی به پرونده های حقوقی در گیلان 90 روز است.

وی با بیان اینکه 70 درصد پرونده های وارده در همان ماه مورد رسیدگی در دستگاه قضایی استان انجام می شود، افزود: 30 درصد در وقت دادرسی قرار می گیرند.

سیاوش پور،امنیت استان گیلان را امنیتی مناسب خواند و ادامه داد: سرقت در استان طی سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته افزایش یافته است.همچنین در کشور نیز آمار سرقت افزایش یافته است.

وی از افزایش آمار جرائم در استان خبر داد و گفت: در بخش جرائم خشن در استان نگرانی نداریم، قتل های صورت گرفته در گیلان بیشتر لحظه ای و یا برخی ریشه در اختلافات خانوادگی، اعتیاد و مشکل اخلاقی دارد.

رئیس‌کل دادگستری گیلان، ایراد ضرب و جرح، سرقت، توهین و تهدید، ایراد صدمه غیرعمدی،تخریب، نگهداری از موادمخدر، کلاهبرداری،مزاحمت ملکی وخیانت در امانت را از فراوانی جرائم در استان گیلان دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز