خبرگزاری کار ایران

سرپرست پلیس فتای گیلان هشدار داد:

کلاهبرداری از طریق سایت‌های دیوار و شیپور با درج آگهی‌های دروغین

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۸۵۷

سرپرست پلیس فتا گیلان از شهروندان خواست هنگام مراجعه به سایت دیوار و شیپور و سایت‌های مشابه آن به راحتی به تبلیغات فریبکارانه اعتماد نکرده و مراقبت‌های لازم را در نظر بگیرند.

به گزارش ایلنا از رشت، سرگرد ایرج پورمستمند با اشاره به اینکه عده‌ای سودجو با درج آگهی دروغین در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایلی شیپور و دیوار اقدام به کلاهبرداری با دریافت ودیعه برای رزرو کالا را می‌کنند، اظهار کرد: در این میان هیچ کالایی رد و بدل نشده و حتی فرد کلاهبردار به تماس‌ها پاسخ نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه فروش لوازم سرقتی در شیپور و دیوار یکی دیگر از روش‌های کلاهبرداری از شهروندان است، افزود: سارقان در ظاهر فروشنده و صاحب کالا، کالاهای سرقتی را در اپلیکیشن‌های شیپور و دیوار به فروش می‌گذارند.

سرگرد پورمستمند از شهروندان خواست هنگام مراجعه به سایت دیوار و شیپور و سایت‌های مشابه آن به راحتی به تبلیغات فریبکارانه اعتماد نکرده و مراقبت‌های لازم را در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: متأسفانه نظارت کامل و دقیقی از سوی مسئولان این سایت‌ها در کنترل دقیق بر آگهی که بر روی این سایت‌ها بارگذاری می‌شود وجود ندارد و لازم است هرچه سریع‌تر مدیران سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایلی نظارت بهتر و دقیق‌تری برای ثبت آگهی داشته تا از این دسته کلاهبرداری‌ها آسیب کمتری به شهروندان برسد.

سرپرست پلیس فتای گیلان یاد آور شد: در واریز وجه از طریق فروشنده و یا خریدار به حساب شما، به حضور در جلو دستگاه خودپرداز یا ارائه اطلاعات حساس کارت بانکی نیاز نیست و فقط با ارائه شماره کارت و یا شماره حساب بانکی پرداخت به راحتی صورت می‌گیرد.

وی افزود:کارشناسان خبره پلیس فتا به صورت شبانه روزی فعالیت کلاهبرداران را زیر نظر گرفته و هموطنان درصورت مواجهه با مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز