خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته صنایع دستی ؛

اقامتگاه بوم گردی بهشت گیلان افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۸۵۱

همزمان با هفته صنایع دستی اقامتگاه بوم گردی بهشت گیلان واقع در جاده امامزاده هاشم در روستای موشنگاه با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان و معاونین اداره کل افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از رشت، شهرود امیرانتخابی با حضور در مراسم افتتاح اقامتگاه بوم گردی بهشت گیلان، اعلام کرد : توسعه و پیوست فرهنگی در بخش های مختلف میراث فرهنگی باید با صنایع دستی هر منطقه همسو باشد، توسعه واحدهای بومگردی با محوریت ترویج صنایع دستی ، از اولویت های اداره کل میراث فرهنگی گیلان است.

در گیلان بیش از ۲۴ هزار نفر بصورت فعال در حوزهای مختلف صنایع دستی مشغول بکارند که با راه اندازی واحدهای بومگردی با محوریت صنایع دستی بخشی از مشکل عرضه محصولات مرتفع خواهد شد. گفتنی است: اقامتگاه بوم گردی بهشت گیلان با دارا بودن 4 واحد اقامتی و ظرفیت 15نفر ، حدود 20 میلیارد ریال سهم آورده بخش خصوصی و بدون استفاده از تسهیلات دولتی با عرصه 16000 متر مربع و زیربنا 200 متر مربع در شهرستان رشت بخش سنگر واقع شده است.

با افتتاح این واحد توسط آقای عرفانی برای 6 نفر به صورت مستقیم 11 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است و در بحث توسعه این اقامتگاه 5 مجموعه دیگر پیش بینی شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز