خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا اعلام کرد:

آستارا میزبان قریب به 184 هزارنفر مسافر شب اقامت و 310 هزار تردد خودرویی

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۹۷۳

فرماندار آستارا اعلام کرد: شهرستان مرزی بندر آستارا در تعطیلات عید فطرمیزبان قریب به 184هزارنفر مسافر شب اقامت و 310 هزار تردد خودرویی بوده است.

به گزارش ایلنا از آستارا، حسن رستم زاد فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا اعلام کرد: سیزدهم لغایت هفدهم خرداد ماه سال جاری مصادف با تعطیلات عید سعید فطر، شهرستان مرزی بندر آستارا از مجموع دو محور آستارا – اردبیل و آستارا – تالش، میزبان قریب به 184هزار نفر شب اقامت و 310 هزار تردد خودرویی ( ورودی و خروجی) بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از رشد متوسط 54 درصدی برخوردار بوده است.

فرماندار با اعلام این خبر افزود: با تمهیدات به عمل آمده و تشکیل جلسات و کارگروه‌های ماقبل تعطیلات در ستاد تسهیلات سفر، علیرغم پیش‌بینی حجم بسیار بالای ورود گردشگران به این شهرستان ساحلی، اقدامات لازم جهت فعالیت شبانه روزی دوسوم نانوایی‌ها، آماده باش مراکز درمانی، اورژانس، تعزیرات حکومتی، هلال احمر و استفاده احتمالی از خدمات سازمان های مردم نهاد به صورت گرفت و نیروهای انتظامی شهرستان نیز در کنار دستگاههای خدمات رسانی مانند اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای، تمام توان خود را جهت ارائه سرویس های هرچه بهتر به میهمانان گرامی به کار بستند.


فرماندار با استعلام از شبکه بهداشت و درمان شهرستان ادامه داد: هیچ گونه گزارشی مبنی بر فوت یا سوانح ترافیکی گردشگران و گلایه ای از خدمات دارویی و اورژانسی در دست نیست و تنها دو مورد سانحه کوهنرودی رخ داده که با ورود به موقع عوامل هلال احمر آستارا، مراتب با اعلام شکستگی عضو، رسیدگی و درمانهای لازم صورت گرفته است؛ همچنین شکایتی از نحوه عملکرد انواع غذاخوری ها و مراکز عرضه محصولات مرتبط نیز گزارش نشده است.


رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان اظهار داشت: با بازگشایی سواحل به سوی میهمانان گرامی تمام هماهنگی های لازم برای حضور حداکثری عوامل محترم اورژانس و "نجات غریق" در سه طرح ساحلی به عمل آمد و خوشبختانه در این بخش نیز حادثه ای رخ نداده است.


حسن رستم زاد اضافه کرد: سرقت خودرویی از مسافران و خدمات پلیسی در خصوص ضرب و شتم و درگیری نیز وجود نداشته و هیچ گونه شکایت رسمی از کارکرد دیگر دستگاه‌های اجرایی در دست نیست اما تنها در برخی موارد از سوی مردم گلایه هایی در خصوص قطع چند ساعته آب شرب در برخی نقاط شهر واصل گردیده که علت آن مصرف بالا آب با توجه به تعداد مسافران بوده و با تمهیدات لازم این مشکل مرتفع شده است.


فرمانداراطلاعات تکمیلی پراکندگی تعداد، اسکان و اقامت مسافران را نیز به قرار ذیل عنوان کرد:
1- پارکینگ بازارچه ساحلی 264372 نفر
2- چادرهای حاشیه خیابان بلوار و پارک ها 124626 نفر شب اقامت
3- امام زاد گان 36575 نفر
4- پارک بی بی یانلو 8663 نفر
5- کوته کومه آبشارلاتون 11542 نفر
6- ساحل صدف 48221 - اقامت 7800 نفر
7- اقامت در کمپ های شهرداری 7166 نفر
8- اقامت در خانه فرهنگیان 135 نفر به روز
9- سفیر امید 74254 نفر – اقامت 6800 نفر
10- مسافر خارجی ورودی 8668 نفر – مسافر خروجی ایرانی 3429 نفر
11- طرح ساحلی لوندویل 3895 نفر
12- باغ پرندگان 1340 نفر
13- موزه حکیم نظامی 12 نفر
14- دهکده گردشگری حیران 11225 نفر
15- اقامت در تاسیسات گردشگری 14880
16- اقامت در سایر تاسیسات شخصی 22054 نفر
جمع کل شب اقامت در چهار شب 183461 نفر
جمع کل بازدید کنندگان 591626 نفر از جاذبه های گردشگری شهرستان در طول چهار روز

فرماندار در پایان اعلام کرد: امیدوار است خاطراتی خوش و اوقاتی دلپذیر ارمغان تمام گردشگران به شهر و دیارشان باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز