خبرگزاری کار ایران

فرماندار شفت خبر داد:

برگزاری جشنواره گلاب گیلده با هدف رونق تولید در شهرستان شفت

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۳۲۰

فرماندار شفت از برگزاری جشنواره گلاب گیلده با هدف رونق تولید در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از شفت، محمدرضا محسنی در نشست ستاد برگزاری جشنواره گلاب گیلده با اشاره به اینکه این جشنواره در سال گذشته پس از چندین سال وقفه برگزار شد افزود: معرفی ظرفیت‌های شهرستان شفت، ایجاد نشاط اجتماعی و بسترسازی رونق تولید و بهبود وضعیت اقتصادی کشاورزان از مهمترین اهداف جشنواره گلاب در روستای گیلده است .

فرماندار شفت با بیان اینکه تدوین راهکارها برای تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از وظایف مسوولان است، افزود: اگر می خواهیم میزان درآمد روستاییان افزایش یابد همواره باید راهکارهای علمی و کارشناسی ارایه دهیم و ضمن تشویق روستاوندان ،آنها را در فرایند توسعه مشارکت دهیم .

نماینده عالی دولت در شفت با اشاره اینکه گیلده در سال 1395 به عنوان پایلوت طرح روستای بدون بیکار در این شهرستان معرفی شده است افزود : در سال گذشته بیش از 18 نفر از اهالی این روستا در راستای پرورش گل محمدی و ایجاد کارگاه گلاب گیری تسهیلات گرفته اند .

محسنی در ادامه با بیان اینکه گل محمدی در سطح بیش از 4 هکتار از اراضی گیلده به صورت انبوه کشت می شود افزود : دستگاه های ذیربط باید برای افزایش این میزان به 15 تا 20 هکتار برنامه مدون داشته باشند .

فرماندار شفت در ادامه ابراز امیدواری نمود با افزایش سطح زیرکشت و تعداد کارگاه های کوچک زمینه صنعتی شدن گلاب گیری در این شهرستان در سال های آتی فراهم شود.

محسنی در پایان نیز خواستار راه اندازی غرفه هایی برای عرضه محصولات و تولیدات کشاورزی و دامی شفت در حاشیه جشنواره گلاب گیلده شد .

گفتنی است زمان دقیق برگزاری جشنواره گلاب گیلده به زودی و متعاقبا اعلام می شود .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز