خبرگزاری کار ایران

مهری خبر داد:

بافته شدن 8 هزار متر مربع فرش در گیلان/فرش گیلان به اروپا و چین صادر می شود

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۷۳۰

رئیس اداره فرش سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه در حال حاضر فرش این استان برند خاصی ندارد گفت: طبق آمار‌های موجود این اداره ۱۳ هزار و ۳۹۶ قالی‌باف گیلانی در کارگاه‌های صنعتی و خانگی خود موفق به بافت ۸ هزار متر مربع فرش شده‌اند.

به گزارش ایلنا از رشت، مجتبی مهری رئیس اداره فرش سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان به  وجود ۵۸ کارگاه قالی‌بافی متمرکز و غیرمتمرکز در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و افزود: امسال حدود ۸ هزار متر مربع فرش به دست هنرمندان قالی‌باف گیلانی بافته شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فرش این استان برند خاصی ندارد گفت: طبق آمار‌های موجود این اداره ۱۳ هزار و ۳۹۶ قالی‌باف گیلانی در کارگاه‌های صنعتی و خانگی خود موفق به بافت ۸ هزار متر مربع فرش شده‌اند.

مهری در مورد اینکه تا پایان امسال چه مقدار فرش توسط هنرمندان و قالی‌بافان گیلانی بافته و جهت عرضه روانه بازار مصرف می‌شود تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال قالی‌بافان گیلانی چیزی در حدود ۴۳ هزار مترمربع فرش و تابلو فرش ببافند.

وی از صادرات فرش‌های بافته شده استان گیلان به دیگر کشور‌ها خبر داد و در تشریح بیشتر این موضوع نیز گفت: بیشتر فرش‌های گیلان به استان‌هایی نظیر آذربایجان شرقی، قم و تهران ارسال و از آنجا به کشور‌های حاشیه دریای خزر، اروپا و چین صادر می‌شود.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان حمایت از قالی‌بافان گیلانی را مورد تأکید قرار داد و گفت: از محل اعتبارات سال ۹۷، بالغ بر ۳۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره به صاحبان ۵۱۳ طرح پشتیبان و مشاغل خانگی فرش دستباف پرداخت شد.

مهری با تأکید بر برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی فرش دستبافت در استان گیلان با هدف پشتیبانی و حمایت مؤثر از فعالان این بخش ابراز داشت: در حال حاضر حدود ۹ هزار نفر از مجموع ۱۳ هزار و ۳۹۶ قالی‌باف گیلانی تحت پوشش حمایت‌های بیمه‌ای قرار دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز